1

Onderwerp: Hoe krijgen jullie de fondant uit de emmer?

Het onderwerp zegt het al....
Los steken, snijden, hakken, HOE ??

Ik wil graag de hele zak uit de emmer halen, maar dat lukt niet zonder de emmer kapot te maken en dat wil ik dus niet....dus steek ik elke keer met een mes een stuk los, maar dat is denk ik niet zoals het moet. :D

Ben heel benieuwd hoe jullie dat doen....

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

2

Re: Hoe krijgen jullie de fondant uit de emmer?

als ik een heeel groot stuk nodig heb dan haal ik de hele zak uit de emmer... (met even wat op zn kop houden en trekken aan de zak lukt dat best hoor :P ) maar als ik een klein stukje nodig heb dan steek ik het vaak los :)

grappig topic trouwens, soms sta ik echt te klungelen daarmee :P

3

Idd, klungelen is het. Steken, hakken, zuchten en steunen en pas wanneer de bodem in zicht komt, wordt het makkelijker. Ik heb ook altijd het gevoel gehad dat dit niet de juiste manier is. Maar hoe dan wel... Goede vraag dus, Annelies, en nu maar hopen dat iemand anders wel het antwoord weet!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

4 Laatst bewerkt door Lonnes (23-04-2009 20:16)

Gewoon de emmer op zijn kop zetten (zonder het deksel natuurlijk) en op de onderkant duwen. Dan valt de fondant er met zak en al zo uit. Daarna is het niet moeilijk meer .... ;)

Mijn online fotoalbum: http://lonnes.mijnalbums.nl 
Mijn facebook pagina: http://www.facebook.com/BakLonnes

5

Lonnes schreef:

Gewoon de emmer op zijn kop zetten (zonder het deksel natuurlijk) en op de onderkant duwen. Dan valt de fondant er met zak en al zo uit. Daarna is het niet moeilijk meer .... ;)

Zo doe ik het ook. En dan met een mes een paar plakken eraf snijden.

[b][color=pink][url=http://www.naara.nl]Na

6

Ik ben ook steeds aan het hakken en plukken... ach, zo gaat het ook!   ;)

happiness is a piece of cake!

7

Ik deed het eerst met m'n handen, maar dat kost me m'n vingers. Sinds gisteren doe ik het met een lepel. Het gaat dan wel met kleine beetjes tegelijk, maar het volstaat!

8

hakken met een mes hahahaha,

9

hahaha leuk topic! De eerste emmer die ik met mijn buurvrouw samen kocht, was het gesprek van de straat want eerst ging de emmer pas na veel pijn en moeite open en toen moesten we het fondant er nog uit zien te krijgen.... en toen nog in 2-en zien te delen....
Maar inderdaad op zijn kop houden en duwen + een beetje geduld ;)  dan lukt het wel!

Jouw taart is goud waard...
dus bak eens voor A Sister's Hope t.b.v. borstkankeronderzoek.

10

Woensdag ook zo'n emmer gekocht en inderdaad, een hele toer om de deksel eraf te krijgen zonder al m'n nagels aan gort te helpen (en het was al niet zoveel meer na een weekendje tuinieren) en daar stond ik achter in de woonkamer met het grootste mes dat ik kon vinden.

Manlief vroeg zich af of het nog wel veilig was...... :lol:

Maar hier dus ook, snijden en hakken.

Printje op ouwel of frosty nodig? Mail me even!

11

Deksel open, zak met fondant eruit halen en dan afsnijden. Appeltje eitje, nooit moeite mee eigenlijk :D

Ik win, ALTIJD :lol: [sub]  en volgens mij weet m'n fondant dat ook [/sub]

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

12

Ik heb ook nooit moeite met de emmers en ik doe toch al 3 emmers per dag open als het niet meer is :) Maar als de fondant niet echt goed eruit wilt komen kan je het beste de emmer op zijn kant doen en dan aan de zijkante duwen en dan op zijn kop zetten en schudden maar dan valt hij er zo uit en snij dan de stukken er af die ik nodig heb en laat hem dan weer in de emmer zakken.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

13

Wilde ook een emmer fondant gaan kopen maar lijkt nu een hele slachting te worden!! ben benieuwd!

14

Met een metalen ijsscoop (doodgewone ijslepel zonder mechanisme, gekocht bij de Action. Bij de hangende keukenhulpen), gaat prima!

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

15

Hier er ook geen problemen mee, emmer op zijn kop, een paar tikken erop en dan valt ie zo met zak en al uit de emmer. Dan eraf snijden wat ik nodig heb en daarna weer terug in de emmer.

De lege emmers  gebruik ik tegenwoordig om restpartijtjes in te bewaren, die drogen in mijn opslag karretje namelijk toch uit en in een emmer niet.

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

16

Ik doe hetzelfde als al een aantal dames hebben beschreven. Open maken, op z'n kop zetten en even duwen op de onderkant. Ploft de zak met rolfondant gewoon op je aanrecht. Stuk wat je nodig hebt eraf snijden, en dan weer met zak en al terug in de emmer :) werkt perfect, en blijft altijd lekker vers.
Ik heb inmiddels een paar oude emmers, 1 gebruik ik voor resten fondant, 1 gebruik ik voor resten/verpakkingen marsepein, en 1 gebruik om (in een zak) m'n biscuitmix in te bewaren :) Helemaal goed gewoon!

Stap binnen in een wereld vol taart
http://www.taartwereld.nl  |  http://taartwereld.blogspot.com/

17

Nou lieve dames.......dankzij jullie hulp heb ik nu ook mijn fondant uit de emmer gekregen!! Perfect.

Heel erg bedankt allemaal! :thumb:

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

18 Laatst bewerkt door Marie-Popo (31-10-2011 15:23)

Dit is al een heel oud topic, maar blijkbaar nog altijd van toepassing... Gelukkig kwam ik hierop door een zoekopdracht te lanceren!
Afgelopen weekend mijn eerste emmer fondant te lijf gegaan met een groot mes en idd, plukken en snijden en zuchten en mijn vingers bijna kapot trekken.
Ben ik blij van te lezen dat het dus ook anders kan.
Supertip, dus!
Dacht dat het wel een upje waard was (voor mij dan toch ;))

(en nu voel ik me toch even minder newbie aangezien een grote dame als Annelies deze vraag oorspronkelijk stelde  :lol: )

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

19

Hahaha nou bedankt voor het uppen! Ik sta ook altijd stukken eruit te snijden en plukken.. Het gaat wel, maar kan dus beter en laat ik nou net een nieuwe emmer hebben waar ik de tips dus meteen mee kan uit proberen   ;)    :thumb:

20

Hihi, ik ben ook al anderhalf jaar aan het zuchten en steunen met een groot mes. Gouden tips hier, dank!

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

21

Hier nog iemand die dus gisteren voor het eerst de emmer heeft omgekeerd.  :o
De zak kwam er zo uitglijden, zak omlaag rollen en de fondant was zo af te breken. Terwijl ik eerst altijd liep te plukken om wat uit de emmer te krijgen.

Dus bedankt voor het omhoog schoppen. ;)

~ Never waste a good crisis... ~

22 Laatst bewerkt door Carien (01-11-2011 10:26)

ik heb geen ervaring met fondantemmers (RegalIce zit nu eenmaal in zo'n ***zak :rolleyes: )
Marsepein 'snij' ik met een gewone eetlepel af (meer een soort schraap/steken), terwijl de zak in de doos blijft; gaat prima :Y en je zak blijft heel :)  ;)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl