1

Onderwerp: nieuweling

ben op zoek geweest op deze site en met het item zoeken, maar kan helaas niet vinden wat ik zoek, het gaat er in eerste plaats over of ik met de taarten gedecoreerd met marsepein ook kan vullen met slagroom laag en als ik dat doe bij bisquit deeg wordt het gebak dan niet vochtig van de slagroom en bijv, andere vullingen, ik weet nog dat mijn moeder daar vroeger eerst iets overheen deed maar weet niet meer wat, jammer genoeg kan ik het haar ook niet meer vragen.
Heb net voor de eerste keer een bisquit gebak gemaakt en het is super goed gelukt, dat is vast meegenomen, op 14 juni krijg ik mijn eerste workshop decoreren, verheug me er enorm op.

wil nog even kwijt dat ik jullie taarten zo ontzettend mooi vind, dat ik bijna niet vanachter de pc vandaan te krijgen ben.

Niemand is gelukkig, wees Niemand

2

Re: nieuweling

welkom op dit gezellige en verslavende forum :Y

Veel liefs Rafaëla

3

Hoi Birgit, welkom op de site! door de slagroom doe ik klopfix en ik spuit eerst een ring botercreme op de rand (aan de buitenkant) van je kapsel. Zo voorkom je het lekken van vocht naar je marsepein of fondant (waar ik mee werk)
succes!

groetjes Syl

4

Welkom!
Slagroom kan gewoon hoor. Wel even klopvast door de slagroom doen en een dijkje botercreme spuiten (Suit je opde buitenste rand van je taart en dan daar binnen je slagroom. Zo voorkom je dat de slagroom in aanraking komt met het marsepein en je marsepein nat wordt.
Ik temper mijn biscuit altijd even zodat het niet te droog wordt (kan met suikerwater, alcohol, etc etc etc, als je even de zoekfunctie gebruikt dan vindt je daar veel over terug)

Goed van je dat je een basisworkshop gaat volgen! Daar leer je zoveel van en het is nog eens hartstikke gezellig ook.

5

jeetje, wat geweldig dat jullie zo snel zijn, dan kan ik voor morgen een taartje maken waar ik het bisquit al klaar heb, want morgen is onze trouwdag, dus wordt het nu even slagroom en aardbeien, ik denk inderdaad dat het erg verslavend zal zijn, dank je wel allemaal. fijne en zonnige dag nog.

Niemand is gelukkig, wees Niemand