1

Onderwerp: Reizen en idee

Hoi,
Donderdag vertrekken wij met de auto naar Itali

2 Laatst bewerkt door Angelique31 (27-04-2009 10:25)

Re: Reizen en idee

hoi

Ik ben ook maar een beginneling maar misschien kan ik een paar antwoorden geven....

Misschien kun je thuis een ontwerp maken van je taart, dus verzinnen wat je wilt maken.

Dan maak je daar voor je biscuit taarten en eventueel snijd je ze door.

Je kunt dan ook thuis botercreme maken en wat jam kopen voor de vulling en je marsepein kleuren

Ook je boesteersel kun je taart alvast maken en dan bewaar je deze gewoon in een harde tupperware bak of iets dergelijks

Dan zou je bijvoorbeeld daar je taart kunnen afmaken.

Is dit misschien een idee????

Bedankt voor het lezen!
Groetjes Angelique...

3

Hee Angelique,
Bedankt voo je snelle reactie!

Ik heb er ookal over nagedacht om gewoon de spulen mee te nemen en daar af te maken. Maar daar is denk ik niet geoeg tijd voor, aangezien ik nog maar een beginneling ben doe ik over een taart toch best wel lang ;)

Dat idee van een ontwerp maken doe ik meestal al. Ben niet zo heel creatief, dus probeer ik eerst te tekenen hoe ik het zou willen. Maar maak hem dan meestal toch heel anders :D

4

Als een boetseersel droog is, dan vervoer ik hem door hem in bubbeltjesfolie te verpakken en dan in een doosje te stoppen. Hele doosje volstoppen met iets zachts als toiletpapier.
Ik heb het laatst m'n fietstas gestopt en ben er mee naar school gereden over allerlei hobbels. Doosje lag op zijn kop, maar het boetseersel was nog prima.

Misschien kan je dat met alle spullen voor op de taart ook doen. De taart dan alvast bekleed met marsepein meenemen (blijft hij ook verser want dan is de binnenkant afgesloten) en hem daar in elkaar zetten.

Met de vulling zou ik zeker op safe spelen want het kan onderweg best warm worden (koelbox is niet gek). Botercreme mix en jam is toch ook heel lekker.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

Misschien een witte taart. met van die delfts blauwe poppetjes, Boertje boerinnetje?
En dan oranje kroontjes ofzo met de vlag of zoiets er bij op de zijkanten?

Groetjes Jesni

6

Heb je geen koelbox?
Die kun je op zn kant leggen met ijselementen erin en dan blijft je taart koel en beschermd!
Ik zou de taart niet in Italie afmaken denk ik ivm de warmte en alle slechte verhalen die ik heb gehoord over je marsepein dan :D
Succes!