1

Onderwerp: botercreme met mix

Ik heb voor het eerst de mix voor de botercreme geprobeerd, maar ik kreeg allemaal kleine klontjes. Ik flink lang (een minuut of 5) doorgemixt. Toen kwam ik op het idee om een scheutje melk erdoor te doen, maar toen ging het schiften en heb ik het maar weggegooid. Als ik meringue botercreme maak, dan krijg ik wel een mooie luchtige creme. Waar kan dit aan liggen? Had ik toch nog langer moeten doormmixen, of ligt het aan mijn handmixer?

Groetjes, Elly

2

Re: botercreme met mix

Nee aan je handmixer ligt het niet die heb ik ook altijd gebruikt.Heb je de mix voor de botercreme wel goed met de garde gedaan en je poedersuiker gezeefd?Er staat 10 minuten voor het mixen van de botercreme.

groetjes van Ann

3

Ik heb de mix met de garde geroerd, de poedersuiker heb ik niet gezeefd. Volgende keer toch maar langer doormixen, misschien ben ik toch te snel opgehouden. Maar klopt het dat je eerst klontjes krijgt?

Groetjes, Elly

4

Of je boter was niet zacht genoeg!

Ik heb laatst de poedersuiker niet gezeefd en dat ging ook gewoon goed.
En ik heb ook gewoon een handmixertje, wel 10 min mixen.

Heb je het mengsel even laten staan voordat je het bij de boter deed??

Chocolate comes from cocoa, which is a tree. That makes it a plant. Therefor chocolate is salade.

6

Ja, het mengsel moest volgens de gebruiksaanwijzing 1 uur staan om in te dikken.

Groetjes, Elly

7

Elly67 schreef:

Ja, het mengsel moest volgens de gebruiksaanwijzing 1 uur staan om in te dikken.

1 uur?? Bij mij staat er 15 minuutjes op de verpakking
Heb je ook warm water gebruikt?
En zeker goed zeven je suiker voor je het gaat gebruiken..

Verder kan ik niet ontdekken waarom je klontjes zou krijgen..

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

8

Op de oude verpakking staat toch 1 uur?

Ik denk dat je boter te hard was.

9

Ik denk ook boter te hard. En 10 minuten mixen? Ik gebruik vaak niet eens een mixer..gewoon met garde. Je krijgt er een beetje een lamme arm van maar het gaat prima..als je boter maar zacht genoeg is.

10

Ik heb de mix van taart en decoratie. Daarop staat 1 uur indikken. Misschien was de boter toch nog niet zacht genoeg, had hem wel 2 uur van tevoren uit de koelkast gehaald. Volgende keer haal ik de boter de dag van tevoren uit de koelkast, zeef ik de poedersuiker en 10 minuten mixen. Ben benieuwd. Bedankt voor de tips.

Groetjes, Elly