1

Onderwerp: Kreukels in marsepein

Ik ben een beginneling, ik heb 2 workshops gedaan en ben nu dus thuis aan het hobbien geslagen.

Ik heb zojuist een mini boltaartje gemaakt, van vorm van ikea

Daarna heb ik taart gesneden, botercreme en zo gedaan en toen dus de marsepein erover.

Ik blijf maar kreukels houden aan de zijkant, ik heb geen idee hoe ik dat een volgende netter kan krijgen...

Wie heeft er tips???

Gr Angelique

Bedankt voor het lezen!
Groetjes Angelique...

2

Re: Kreukels in marsepein

Hai,

dit is een ongelooflijk goeie How-to, van Keetie!
http://www.keetie.com/pageID_6812821.html

Het foefje is: steeds een lapje marsepein aan de zijkant optillen, en glad strijken..
Dan het volgende stukje optillen en glad strijken.. Snap je 'm nog?
Het vergt wat oefening, en geduld.. ;)

3

Dat had ik eerst ook altijd... nu krijg ik mijn taart strak maar toch hou ik altijd een stukje over ( aan de zijkant) dat snij ik er dan vanaf maar dan heb ik dus een naad lopen.. Ik plak daar meestal een bloemetje op ofzo... Maar hoe doen jullie dit ?

4

Linda87 schreef:

Dat had ik eerst ook altijd... nu krijg ik mijn taart strak maar toch hou ik altijd een stukje over ( aan de zijkant) dat snij ik er dan vanaf maar dan heb ik dus een naad lopen.. Ik plak daar meestal een bloemetje op ofzo... Maar hoe doen jullie dit ?

Met veel geduld en beleid zoals Sproet aangeeft, elke keer een stukje optillen en gladstrijken. En elke keer weer aan een andere kant verder anders hou je net als jij inderdaad een grote vouw over, en dat is zonde. Succes!