Re: Bruidstaart iov marieke van Alle taarten
Wauw zeg wat een super mooie taart! Prachtige rozen en de versieringen erbij maakt het helemaal compleet!! Knap gemaakt zeg!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Bruidstaart iov marieke van Alle taarten
Wauw zeg wat een super mooie taart! Prachtige rozen en de versieringen erbij maakt het helemaal compleet!! Knap gemaakt zeg!!
Wauw, prachtig!!!!!
wat een prachtige rozen!! en een geweldige taart geworden!
Wow wat mooi!!!!
Wow, vooral die kleurnuances in de rozen. Heel subtiel.
wat een prachtige bruidstaart heb je gemaakt!!
Prachtig!! Vooral de rozen!
Sjee wat een prachtige rozen zeg!
Alle taarten zijn gemaakt van biscuit. Ik heb ze vrijdag gevuld en bekleed. Het fondant heeft dan de tijd om te drogen. 's Avonds heb ik de patronen erop gespoten. Zaterdag ochtend heb ik de patronen met pearl dusting poeder geverfd (dus met alcohol tot een papje vermengen). Ik heb ze express niet gedust, want ik was bang dat de poeder ook op de taart zou komen. In elke taart zitten 5 deuvels. Tussen elke taart zit een kartonnen plaat van 0,4 mm (uit de webshop). Ik heb alle taarten apart in een doos naar de locatie vervoerd. Ik heb de taarten daar gestapeld, voorzien van een lint en toen pas de rozen erop aangebracht. Ik ben hier dik een uur mee bezig geweest.
De rozen zijn gemaakt van marsepein (zonder tylose). Ze zijn eigenlijk gemaakt zoals in de how to's beschreven (zie hiernaast) alleen heb ik een ronde uitsteker gebruikt ipv plat gedrukt en ipv een plastic mapje een balltool gebruikt. Normaal zijn de rozen gemaakt van 1 cone en 9 blaadjes. Omdat deze rozen best groot moesten (anders vond ik ze zo klein op zo'n grote taart) heb ik er 14 blaadjes voor gebruikt. Ik ben al 2 weken geleden begonnen met het maken van de rozen. De kleuren doe ik echt op gevoel en meng net zo lang tot ik de kleur heb die ik hebben wil. Omdat ik verschillende kleur nuances wilde hebben was dat eigenlijk nog de grootste uitdaging.
De taarten waren zonder vulling 8 cm hoog en met vulling bijna 12 cm. De taart woog meer dan 10 kg.
Het bruidpaar had een foto van een taart met echte rozen. Zo moest hij worden. Het patroontje heb ik zelf iets aangepast, maar verder lijkt hij er sprekend op.
Uiteraard had ik regelmatig contact met Marieke. De taart is ook gemaakt onder haar naam en niet onder die van mij.
Het was wel een supergaaf project.
En Jos
Werkelijk waar een prachtige stapel!!!
Alle taarten zijn gemaakt van bisquit.
Dank je wel voor je antwoord!
Hier beweerde nl. een (professionele) banketbakker tegen een bekende van me dat het onmogelijk was om vier hoog te stapelen met alleen biscuit, en moest -volgens hem- de onderste taart van dukisa ( een soort arretjescake die hier erg polulair is bij bakkers; drie keer raden waarom Helaas hoorde ik dit te laat, maar ik had al een sterk vermoeden dat het een onzin-veraal was!!
Op advies van Jos
Gaaf, mooie rozen!
Dit vind ik een hele mooie en strakke bruidstaart!
Wat een werk, maar wat een prachtig resultaat. Ben eigenlijk niet van de klassieke bruidstaarten, maar dit vind ik dan wel weer heel erg mooi.
En goed bedacht dat de rozen beter uit zouden komen als je ze niet allemaal dezelfde kleur zou maken!
wauwiieeeee mooieeee taarttttt!!! EN hoe heb je die sierrandjes gedaan aan de zijkanten zien eruit als satijn.
Geweldig mooi!
Heel heel heel erg mooi!!!!!! Chapeau
Wa een schitterende rozen!!
heel mooi, en die standaard is ook prachtig. Is ie gemaakt of gekocht? Ik zag ze ook op die engelse sites, dus vroeg me al af waar ze te koop zijn.
Hij is prachtig geworden en zo geweldig bruidstaarterig!
Een onwijs mooie taart.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bruids- en Stapeltaarten » Bruidstaart iov marieke van Alle taarten