1

Onderwerp: vraagje bischuitdeeg

Hallo,

Hoelang kan je zelfgemaakt bischuitdeeg buiten de oven bewaren? Ik heb namelijk het idee dat jet dit meteen af moet bakken. ik heb een grote oven er passen met gemakt twee taarten in. Alleen mijn mixkom is niet zo groot. Zou ik dan eerst de ene bakvorm kunnen vullen en dan 10 min later de volgende? Om ze tegelijk in de oven te kunnen zetten?

Alvast bedankt

Femke

Mijn taartjes; http://www.mijnalbum.nl/Album=XHPG3LJT
Groetjes  Femke

2

Re: vraagje bischuitdeeg

Ik lees even met je mee! Ik zit vaak met hetzelfde pronbleem dus ik ben erg benieuwd.

3

Met mix kan het sowieso, dus ik denk dat die 10 minuutjes met zelfgemaakte biscuit ook wel lukt.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

4

Ja hoor, ik vergeet wel eens de oven aan te zetten, en dan moet ie ook 10 minuten wachten. Ik gebruik duitse mix of zelfgemaakte.

5

Ik moet mijn grootste bakblik ook in 2x mixen, anders gaat mijn mixer denk ik de fik in (hij ruikt de laatste tijd aardig, misschien wordt het tijd voor een nieuwe).
Ik mix dus in 2 keer en dan staat jhet ook min. 10 minuten te wachten voor ik de 2de laag in het bakblik gooi.
Ik gebruik ook mix, maar ik denk dat de eieren in het beslag het meest kwetsbaar zijn. Dus het zou met elk beslag moeten lukken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

Ik bak ook vaak 6 kapsels tegelijk en dan staat de mix op het langst 1 uur en een kwartier te wachten voor die in de oven gaat en dat gaat prima.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

7

De boeken zeggen dat het meteen gebakken dient te worden, anders komt het het eindproduct niet ten goede.

Die 10 minuutjes vallen nog wel mee - maar je moet het niet in de koelkast willen bewaren totdat je het gaat bakken oid.

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

8

Ik gooi mijn beslag vast in het bakblik en dan gaat de tweede laag er gewoon overheen. Dus niets in de koelkast, maar naast de koelkast op het aanrecht.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

Als ik bijvoorbeeld een bakblik moet vullen van 40 cm maak ik het beslag ook in delen. En doe ik het ook zo. Misschien is het niet helemaal optimaal maar het is ook lastig om heel veel beslag tegelijk te maken. Dan krijg ik het namelijk niet meer goed opgeklopt en heel veel meel er doorheen roeren is ook lastig dus daar wordt het ook niet erg luchtig van. Als je maar zorgt dat het op kamertemperatuur blijft. In de koelkast zalhet waarschijnlijk niet goed blijven.

Eten met liefde bereid en dat proef je! www.lapatissiere.nl

10

Allemaal heel erg bedankt voor de reacties.

Mijn taartjes; http://www.mijnalbum.nl/Album=XHPG3LJT
Groetjes  Femke