1

Onderwerp: advies gevraagd - puzzelplaatje

Oke ik heb mijn eerste puzzelplaatje gemaakt (op verzoek)

voorbeeld:
http://i673.photobucket.com/albums/vv95/lelie_album/SDC10977.jpg

puzzelplaatje:
http://i673.photobucket.com/albums/vv95/lelie_album/SDC10973.jpg

Ik maak nog een of twee witte/zacht blauwe lijntjes in het water.

Nu heb ik een paar vraagjes.
Hoe krijg ik het plaatje op mijn taart zonder dat het breekt/scheurt?
Hoe maak ik het aan de taart vast?
Maak je zo'n puzzelplaatje op de fondantlaag of snijd je een passend gat uit de fondantlaag en leg je het er dan in?

Welke kleur zou mooi zijn hierbij om de taart te bekleden?

Nou hoop vraagjes maar het is pas mijn 2e taart.
De taart staat trouwens al klaar in de vriezer, lekker gevuld met aardbeienmousse en plakjes aardbei.

2

Re: advies gevraagd - puzzelplaatje

Hai Lilia

Hoe krijg ik het plaatje op mijn taart zonder dat het breekt/scheurt?
Het folie voorzichtig optillen en voorzichtig op je taart schuiven?
Of zit het vast aan je folie?

Hoe maak ik het aan de taart vast?
Ik zou het met een heeeeel klein beetje water op 'n kwastje doen, voorzichtig langs de randen en het plaatjes erop leggen.. Niet teveel, marsepein smelt van water..

Maak je zo'n puzzelplaatje op de fondantlaag of snijd je een passend gat uit de fondantlaag en leg je het er dan in?
Meesten leggen hem er bovenop en je zou een sierrandje erlangs kunnen maken bijvoorbeeld..

Welke kleur zou mooi zijn hierbij om de taart te bekleden?
Het lichtblauw van het wolkje?? Is maar een suggestie..
Succes ermee!! :)

3

Sproet bedankt voor je reactie.
het plaatje zit niet vast op de folie, die heb ik royaal gesmeerd met crisco dus dat zou goed moeten gaan.

Ik dacht inderdaad ook aan vastmaken met een beetje water. Het is trouwens van fondant gemaakt.

hmm het lichtblauw van het wolkje..... Goed idee!

4

Graag gedaan!! :)

5

Je kunt hem ook invriezen, je kunt hem dan makkelijker oppakken en op je taart leggen. Je hoeft niet te plakken met water.

Groetjes, Elly

6

De truc met de vriezer vind ik ook het makkelijkst, je plaatje wordt dan stijf en is makkelijk op de goede plaats te leggen en door het ontdooien zit het meteen vast, (gaat wel even glimmen en 'zweten' dan er niet aan zitten!)

Een rode ondertaart lijkt me ook wel heel vrolijk! Of inderdaad lichtblauw!

Knap gepuzzeld hoor, 't is heel geen makkelijk plaatje!

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

7

ik puzzel daarom eigenlijk altijd op zo'n plastic insteekmapje van bijv de action (je moet niet te dikke kwaliteit hebben). Dan rol je het plaatje nl net als een sticker op je taart (je slaat het mapje een stukje dubbel en rolt dan door) Ik plak de plaatjes eigenlijk nooit vast, blijft vanzelf wel plakken. en soms wil de ontvanger het plaatje er afhalen omdat ze het zonde vinden om aan te snijden en dat gaat dan ook gemakkelijker.