1

Onderwerp: hoe het beste koekjes versieren?

Wil voor het eerst koekjes gaan  bakken, maar weet nog steeds niet (na veel lezen hier hihi) hoe ik het , het beste kan versieren.
mmf en marsepein heb ik in huis, icing niet.

is het een succes, om het met dat te doen, of kan ik toch beter icing bestellen?

alvast bedankt voor het mee denken!

groetjes José

2

Re: hoe het beste koekjes versieren?

Kan prima met fondant. Gewoon dezelfde vorm uitsteken als het koekje (maar dan iets kleiner), erop plakken met beetje icing (zelf maken met poerdersuiker en water). Dan versieren naar eigen inzicht :)

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

3

Royal icing kan je zelf maken. Zie recepten.

4

Ik heb beiden nu regelmatig uitgeprobeerd, en ik vind met fondant/marsepein een stuk makkelijker, maar met icing wel een stuk sjieker ( en lekkerder! :9), als je begrijpt wat ik bedoel. Je hebt met fondant snel en redelijk gemakkelijk een heel leuk resultaat, terwijl met icing toch echt flink wat ervaring vraagt voordat het echt mooi wordt.

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

5

ik doe het eigenlijk altijd met icing . ik vind het fijn werken .. ( moest er wel even voor oefenen maar als je het eenmaal onder de knie hebt wil je niet anders meer !!)
Maar ik denk dat fondant ook prima moet kunnen hoor !!
Gewoon lekker proberen zou ik zeggen :P

6

dank jullie wel!
wil als verrasing een paar romperkoekjes aan vrienden geven , die elk moment ouders kunnen worden, denk dat ik dan nu fondant probeer, en later eens icing, lijkt me voor nu het makkelijkst.

groetjes José