1

Onderwerp: botercreme vraagje

Ik heb gisterenavond en net al gezocht met de zoekfunctie, maar kan niet vinden wat ik zocht.
Ik heb nl. laatst een topic gezien over botercreme, waar de verhoudingen net wat anders waren als 1:1, maar ik kan het niet meer vinden en weet ook niet meer of ze dan juist meer boter of meer suiker gebruikt hadden...
kan iemand mij helpen??

Groetjes,
Dorothea

Groetjes, Dorothea.

2

Re: botercreme vraagje

Die 1:1 botercreme gebruik je alleen maar voor het afsmeren, hier zit geen water in waardoor je marsepein niet gaat smletn.
Nu heb ik daar nog nooit mee te kampen gehad, maar sommige hier op het forum wel.
De andere verhouding is op basis van de botercrememix: 100 gram mix:100gram poedersuiker:250 gram boter: 200 ml. water. Poeder suiker, water en mix samen kloppen en minimaal een half uur laten staan en dan pas de boter erbij, dit samen heel goed en heel lang mixen voor een super luchtig resultaat.

3

Re: botercreme vraagje

Hai zus,

Ik weet wel dat je bij zomerboter meer suiker bij de mix doet, om smelten tegen te gaan. Ook bij SMBC wisselen de verhoudingen wel eens, maar dan met de boter 1:2:2 en 1:2:3 (eiwit:suiker: boter)
Bij gewoon bc ligt het er denk ik aan wat je wil bereiken; smeuiger is meer boter, en 'frostier' (zeg maar), meer suiker.
Is dat een beetje wat je bedoelde?

Groetjes, Tante Fondante
www.tantefondante.tk