26

Re: Is mijn smurf taartwaardig?

Super lief!! En echt goed gelukt hoor :thumb:

27 Laatst bewerkt door Dazwa84 (23-04-2009 10:54)

mamie schreef:

He een echte smurf!!!!!echt heel echt..............maar kun je ons een hint geven hoe hem te maken dat manneke?

Dank! Hij bestaat eigenlijk uit meerdere delen. Het hoofdje is het makkelijkste. Gewoon een bolletje, beetje afplatten en dan een neusje erop, oortjes en oogjes. Het mondje heb ik met eetbare stift gedaan maar kan natuurlijk ook met fijne lijntjes uit de sugargun.

De muts is een witte kegel met een balltool 'uitgehold' en dan op het hoofdje zetten. De punt van de muts een beetje ombuigen.

Voor het lichaampje heb ik van blauw eerst een soort 'ei' vorm gemaakt. Daarna een stukje witte fondant uitgerold en de onderste helft van het 'ei' bekleed. Beetje gladstrijken en dan de naden naar de onderkant toe zien te werken (als de smurf moet staan). De beentjes zijn 2 rolletjes fondant en de voetjes zijn ook gewoon 2 losse stukjes die ik er later heb aangelijmd. In elk beentje zit wel een spaghetti stokje zodat ik het in het lijfje kon prikken. Dit geldt ook voor het hoofdje. Die prik je er zo op als je lijfje klaar is.

De armpjes is een worstje waarbij je ongeveer vanaf een kwart begint met dunner uitrollen. Je houdt dan een dikker stukje over, dat is het handje en kan je modeleren zodat er vingertjes in komen.

Hoop dat je er wat aan hebt!

28

Heb je heel mooi gesmurfd!!  :lol:

Groetjes Janny