1 Laatst bewerkt door astrid2 (23-04-2009 10:08)

Onderwerp: Voorgekleurd marsepein langer houdbaar dan aangegeven tht?

Hallo!

Ik ben mijn marsepeinenlaatje aan "uitspitten" en kom nog voorgekleurd marsepein tegen dat ik in de webshop aangeschaft heb. Als uiterste houdbaarheidsdatum staat er februari 2009. Maar de verpakking is nooit geopend (het is dichtgeseald) en het marsepein voelt door de verpakking heen nog erg kneedbaar (ziet er niet droog uit).
Denken jullie dat deze marsepein nog te gebruiken is zonder dat men daar ziek van wordt? Of raden jullie dat sterk af bij marsepein???

Ik ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Alvast bedankt!

Groetjes, Astrid
Taart met STIP! - Omdat ik graag de stipjes op de 'i' zet! -

2

Re: Voorgekleurd marsepein langer houdbaar dan aangegeven tht?

Tja... ik zou het wel durven, ik ben er zeker van dat de uiterste houdbaarheidsdatum echt supersafe genomen is dus dat er nog wel wat speling op zit... Dus alstie normaliter 12 maanden houdbaar is en nog nooit geopend zou ik het (na eraan geroken te hebben en gekeken natuurlijk) wel op durven eten.... Maar er zullen er in dit steriele tijdperk h

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

Tja....moeilijk vind ik dat! Persoonlijk zou ik het niet meer gebruiken, het is tenslotte al bijna mei.  Als het alleen voor jezelf gebruikt word zou je de gok kunnen nemen, voor een opdracht zou ik het niet doen!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

4

Je zou hem even open kunnen maken en zelf voelen en proeven :)

Groetjes Laura!

5

kan suiker echt bederven? Misschien dat de smaak achteruit gaat, maar ik denk niet dat je er echt ziek van kunt worden. Als het nog goed voelt, ruikt smaakt etc. dan zou ik het gewoon gebruiken.

6

amandelen zou wel kunnen bederven. ik zou de gok niet wagen.

7

als het nog goed eruit ziet, goed voelt en ruikt, zou ik het zelf gewoon gebruiken hoor. de marge van houdbaarheid word altjid wel zo kort mogelijk gehouden om geen risico te lopen, je garantie is voorbij zo moet je het zien, maar je apparaat doet het nog hahhaa. gewoon je eigen zin doen, sta je er wel achter of niet!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

8

Ik zou ook even ruiken en proeven maar waarschijnlijk is er niets mis mee....
Hij was toch nog niet open geweest....

9

Bedankt voor jullie reacties!

Het rook en smaakte nog goed, maar toch durfde ik het niet zo goed aan naar aanleiding van de afradende reacties. Het is heel dubbel, maar aangezien het een taart in opdracht betreft, doe ik het toch maar niet,...

Nogmaals REUZE BEDANKT voor jullie reacties!!!

Groetjes, Astrid
Taart met STIP! - Omdat ik graag de stipjes op de 'i' zet! -

Ik vind het een verstandige beslissing van je! Het zal je maar gebeuren dat een van de gasten er ziek van word! Is tenslotte ook geen reclame voor je!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!