1

Onderwerp: Stapelen...

Ik wil binnenkort een stapeltaart maken van 3 lagen. Ik dacht dat ik goed een lijstje gemaakt had met alles wat ik wilde bestellen, vergeet ik de dowels en taartkartons...
Stom, stom, stom...

Nu weet ik dat je ipv dowels ook chocosticks kan doen, zijn die zeker weten stevig genoeg? Ik heb geen zin in een scheve taart oid.

En wat is een goed alternatief voor de taartkartons... Kan het evt. ook zonder of kan ik het ook zelf maken met gewoon karton met bijv. aluminiumfolie erom heen?

Alvast bedankt voor de hulp!

2

Re: Stapelen...

Die chocosticks kunnen volgens mij heel goed! Ik heb ze zelf nu 2x gebruikt in een stapeltaart. Maar dat waren er wel 2 van 2 lagen, geen 3. Ik heb de chocosticks van de AH gebruikt. Die zijn wel vrij duur, maar had geen zin om naar de Aldi te rijden. Lees hier nog wel eens op het forum dat ze chocosticks bij de Aldi verkopen.
Over dat taartkarton durf ik geen advies te geven. Ik had wel met m'n laatste stapeltaart gewoon een stuk karton met alu-folie gebruikt, dat ging prima, maar hij heb er niet lang op gestaan, omdat de bovenste laag mee werd genomen.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

3

ik gebruik alleen maaar chocosticks of sticks die daar op lijken ik hebze zelfs een keer van dove chocolade gebruikt datwerkt prima ah heeft er ook verschillende smaken van met macamedia (schrijf het niet helemaal  goed) dus dat kan heel goed hoor alleen ik zal geen zilverpapier tussen mijn taarten gebruiken als je aansnijd dan gaat dat op rollen of kreuken heb je geen taart doos die kan je in stukken snijdden en er tussen doen

4

rietdhg schreef:

heb je geen taart doos die kan je in stukken snijdden en er tussen doen

Heej dat is een goeie tip!! Daar had ik nog niet aan gedacht, toen ik vorige week een vierkant taartkartonnetje nodig had. Daarom had ik toen karton met alu.folie gebruikt.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

5

Ik gebruik altijd karton met een folie eromheen, Ik heb ook mijn schuur vol staan met mooie nette stukken karton omdat ik niet altijd standaart rond ofzo nodig heb.