1

Onderwerp: Hoe lang zijn gedecoreerde koekjes lekker?

Ik moet voor woensdag een berg koekjes met icing versieren voor een opdracht. Nou moet ik 's middags werken, en het is best veel werk. Nou vroeg ik me af of ik het dinsdagavond al zou kunnen doen...ze zijn om donderdag te trakteren.
Is het dan nog lekker? Of worden de koekjes dan zacht?

Groetjes van Karin

2

Re: Hoe lang zijn gedecoreerde koekjes lekker?

Niemand?

3

Dinsdag tot donderdag is geen probleem, ze blijven minstens twee weken goed :Y (Niet helemaal luchtdicht afsluiten, zodat het vocht er niet inblijft)

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

Okee, bedankt! Maar...worden ze niet oudbakken juist als je ze niet luchtdicht afsluit?

5

Als je ze luchtdicht afsluit kan het vocht niet ontsnappen, en worden ze zacht. Een koektrommel is ook niet 100% luchtdicht :)

Groetjes, Adrienne

6

ok, thanks!

7

ik had koekjes versiert met icing de vorige keer, in de koektrommel gedaan, en de vorige dag waren ze al helemaal zacht...

wat deed ik fout?

snap het verhaal over vocht en luchtdicht afsluiten niet zo goed? :O

8

Altijd naar de kenner luisteren ;)

Groetjes, Adrienne

9

hihi ok, denk dat ik de volgende keer dus decoreer, dan een nachtje laat drogen, en dan zo verpak:
(maar wat als je ze niet in cellofaan verpakt? tussen bubbeltjesplastic alleen doen? of bakpapier kan dat ook?

"Je kan ze ruim op voorhand maken, 4 weken of zo. IK verpak ze nooit luchtdicht omdat ze dan net zacht worden ? Ze zitten in cellofaan in een doos met tussen in bubbeltjesplastic en die doos in de kast.
En met de glazuur er pas op blijven ze zowiezo een nacht openliggen zodat alle vocht goed kan verdampen.
En de icing ook niet te vloeibaar maken, het blijft best nog een "papje" bij mij"

10

Bakpapier ertussen kan ook, als het maar niet plakt aan de koekjes en de koekejs maar niet direct op elkaar liggen.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.