Onderwerp: Tip van mij voor uitgedroogd fondant
Ik heb iets ondekt, wat jullie waarschijnlijk allemaal allang wisten, maar voor diegene die het niet weet het volgende:
Ik had waarschijnlijk veel teveel tylose in mijn fondant gedaan, en na 10 uur rusten was het steen geworden.
Ik probeerde het te kneden maat het viel al kruimelend uit elkaar. Ik heb het in de magnetron gelegd, maar daar werd het alleen maar droger van. Ik was genoodzaakt het weg te gooien, maar....
Ik heb een aantal seizoenen keramiek cursus gevolgd, en daar spoelde je een blok te harde klei af met water en je kon een week later weer heerlijk boetseren.
Dus ik heb de fondant licht afgespoeld, en daara in een afgsloten zak gedaan. De volgende dag was de buitenkant haast gesmolten en heel vies kleverig. Maar je kon het al veel beter kneden. En na een poosje gekneed te hebben werden mijn handschoenen weer schon en droog, en had ik de beste tylose fondant die ik ooit gehad hebt. (ik bak nog maar 1 maand) (maar het voelde en zag eruit zoals het overal beschreven staat)
Dus ik hoop dat ik met mijn verhaal niet jullie tijd verdoe, maar dat er iemand toch wat aan heeft.
Kim
Kim