1

Onderwerp: Advies bruidstaart voor 200 personen: slagroom of niet?

Een bruidstaart vullen met slagroom lijkt mij persoonlijk niet zo verstandig, te riskant??? Het duurt een behoorlijke tijd eer dat ze gedecoreert zijn. Dus ze zullen niet constant gekoeld zijn. Ik moet nog overleggen met het bruidspaar. Wat denken jullie? Afraden of niet? Oh ja, het is voor 15 mei, wie weet is het dan wat warmer....
Alvast bedankt!

2

Re: Advies bruidstaart voor 200 personen: slagroom of niet?

Ik zou et echt afraden.. want de zit buiten de koeling niet alleen als je bezig ben met de decoraties, maar ook voor de aangesneden wordt.

3

Misschien hebben ze het verkeerd begrepen en bedoelden ze gewoon iets dat naar slagroom smaakt? Ik kan me niet voorstellen dat ze er van overtuigd zijn dat die slagroom mooi/goed blijft.

Carpe diem & Kali orexi

4

Het schoozusje van de bruidegom heeft met mij gebeld hierover. Ze zei dat het bruidspaar de taart gevuld wilt hebben met slagroom en fruit. Ik had ook al gezegd dat het me niet verstandig lijkt. Slagroom is heel kwetsbaar. Ik ga het ze afraden en andere vullingen voorstellen....er zijn zoveel lekkere alternatieven. Ik wil het risico ook niet lopen dat er iets misgaat, is toch mijn verantwoordelijkheid.

Bedankt voor het advies!!

5

Kun je niet patti creme gebruiken? Lijkt heel erg op slagroom en kan wel buiten de koelkast bewaard worden. Ik heb er vorige week een taart mee gevuld en vond het verrassend lekker.

wat is patti creme?

groetjes,
Kim

7

Paticreme is een soort van hele erge aangevette slagroom. Je kan het opkloppen en is best luchtig. Een soort van combi tussen slagroom en boter. Zo smaakt het ook.
Je kan het ook buiten de koelkast bewaren. Volgens mij verkopen ze het bij de tafel van 18 in utrecht en ook wel bij de groothandel (alleen dan heet het anders geloof ik)

8 Laatst bewerkt door irene84 (22-04-2009 13:53)

Paticreme is een soort van hele erge aangevette slagroom. Je kan het opkloppen en is best luchtig. Een soort van combi tussen slagroom en boter. Zo smaakt het ook.
Je kan het ook buiten de koelkast bewaren. Volgens mij verkopen ze het bij de tafel van 18 in utrecht en ook wel bij de groothandel (alleen dan heet het anders geloof ik)
Google actie:
http://www.unileverfoodsolutions.nl/pro … sique.html

Ik vind slagroom zelf ook superlekker maar zou het niet tussen een bruidstaart doen.
Tenminste niet als deze lang in de warme zaal staat.
Als hij een uurtje moet staan voor hij aangesneden wordt zou ik het nog wel aandurven, hij komt dan toch net uit de koeling.

10

Ik heb het bruidspaar uitgelegd  dat het een risico is om slagroom te nemen. Ze kiezen voor andere vullingen.

Bedankt voor het advies dames!!

probleem is vaak dat mensen niet weten wat er tussen een taart kan, ze kiezen slagroom omdat ze dat weten/kennen verder niet nadenkend over wat er nog meer mogelijk is. Gewoon proevers maken met andere dingen (zoals prosecco creme :P)