Onderwerp: hete lucht of electrisch (boven en onderwarmte)?

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje over het type oven. Mijn oven kan namelijk naast hetelucht ook electrisch.
Nu heb ik de eerste keer de hetelucht gebruikt, omdat ik het recept van deze site had gebruikt.
Ik heb nu de biscuitmix, van de webshop, en vroeg me af welke vorm ik het beste kon gebruiken. ( en welke temperatuur dan?)

De vorige keer was de taart sneller klaar maar wel bol (en een beetje droog), dus zal ik ook nu maar met een lagere temperatuur beginnen?

groetjes, Irmgard

2

Re: hete lucht of electrisch (boven en onderwarmte)?

Ik heb ook zo'n oven en zet hem op boven en onderwarmte 175 graden. Succes!

Volg je hart...want dat klopt!

3

Ik heb ook een oven waar allebei in zit, maar ik gebruik altijd hete lucht. Ik warm hem voor op ongeveer 145 graden, zet de taart erin en zet hem meteen op 150. Naar gelang de grootte van de taart zet ik hem dan in 1 of 2 stappen daarna naar 160 graden.
Het is gewoon een beetje uitproberen.

4 Laatst bewerkt door inge h (22-04-2009 21:59)

Die van mij heeft over boven en onderwarmte met ventilator of zonder ventilator
Alleen ventilator kan niet bij die van mij.
Als ik in mijn boekje kijk kan het echt per soort gebak schelen of de temperatuur lager moet per stand of de tijden anders zijn.
Bij mij werd met cupcakes, met ventilator, de buitenkant bruin en de binnenkant niet gaar, met alleen boven en onderwarmte gaat het weer wel goed.
Biscuit heb ik eigenlijk alleen nog maar 16cm diameter taartjes gemaakt dus dat was toch al in de gaten houden en na het bakken zijn die 'verzopen'in de drambuie dus daar was niets droogs meer aan ;)
Gewoon even uitproberen wat je het beste bevalt denk ik.
Ik ben nu met soezenbeslag aan het 'vechten' buiten kant perfect, binnenkant niet gaar, dus volgende keer temperatuur lager en nog eens proberen.
Succes met bakken

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????