1 Laatst bewerkt door Ida (21-04-2009 19:34)

Onderwerp: Waarom mislukken mijn cc's

Hoi,

Ik had weer cc's gemaakt maar dan van overgebleven biscuitbeslag.
Zoals jullie kunnen zien zien ze er niet uit. Ik krijg geen mooi bolletje waarop ik kan bekleden en de papiertjes laten ook los.
Het bekleden met marsepein zijn willekeurige uitstekers (ik was er nl flauw van).
Mislukken de cc's gewoon omdat ik geen mix voor cc's gebruik?
Wie kan mij een antwoord geven, ik vind cc's nl wel leuk om te maken en bekleden.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-XM8O3J4P.jpg

Gr Ida

Facebook taart_van_ida

2

Re: Waarom mislukken mijn cc's

Misschien ligt het inderdaad aan je mix.Ik maak ze met het recept van Nigella (links bij recepten) en die lukken altijd.
Je decoratie is wel leuk geworden,en smaken doen ze vast en zeker!

Groetjes Notje

3

ik gebruik het recept hier van de site, van Nigella en die mislukken bij mij nooit. Je kunt ook gewoon cakemix gebruiken.
Ik gebruik wel papiertjes van patisse en die laten bij mij tot nog toe absoluut niet los.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

4

Bedankt voor de tip, ik ga de volgende keer ook ander beslag gebruiken.

Ida

Facebook taart_van_ida

5

bak je de cakejes in een bakblik ?! ik vulde eerst ook de papiertjes en zette ze dan gewoon in de oven maar door het zware beslag vervormt het papier. Nu heb ik silicone bakvormen gekocht bij de Blokker en daarin zet in dan de papiertjes met het beslag en nu krijg ik mooie ronde cakejes ;-)

Groetjes Marsha

6

Ik zet altijd papiertjes in een muffinblik (van de HEMA) werkt perfect, bij het gebruik van alleen papiertjes zet ik er altijd 2 in elkaar en ik gebruik heel vaak cakemix voor cc's gaat eigenlijk altijd goed.

7

Ik heb ook altijd gedonder met de papiertjes. Soms gaat het goed en soms is het een nachtmerrie.....

Er zijn ook al heel wat topics over geweest, maar ik heb nog nooit echt DE oplossing gevonden. Het blijft dus try and error.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8

ook ik gebruik de papieren vormpjes en zet ze in een muffinvorm
laatst heb ik ze er meteen uitgehaald om af te koelen en lieten de papiertjes los
nu laat ik ze in de vorm afkoelen en nu gaat het goed.

9

Ik ben geen cc-expert! Jammer dat je cups loslaten, ik vind ze nl. wel mooi gedecoreerd!

Groetje,
Toetje

10

Jammer van de cakejes maar wel leuk gedecoreerd! :Y

11

de wilton papiertjes wordt bij mij altijd vettig. ik gebruik een muffin blik. na veel proberen gebruik ik een cake beslag en niet biscuit. dit is veel te droog. ik gebruik ook geen wilton papiertjes meer maar PME. vooral de zilver papiertjes. ze blijven goed plakken aan de cakejes en slaat niet vettig uit...veel success

info@minniescakes.com

12

riette schreef:

ook ik gebruik de papieren vormpjes en zet ze in een muffinvorm
laatst heb ik ze er meteen uitgehaald om af te koelen en lieten de papiertjes los
nu laat ik ze in de vorm afkoelen en nu gaat het goed.

Grappig, Ik vind juist dat ze los laten als ik ze in het blik laat afkoelen en haal ze er gelijk uit......

13 Laatst bewerkt door Ida (21-04-2009 22:08)

minniefourie schreef:

de wilton papiertjes wordt bij mij altijd vettig. ik gebruik een muffin blik. na veel proberen gebruik ik een cake beslag en niet biscuit. dit is veel te droog. ik gebruik ook geen wilton papiertjes meer maar PME. vooral de zilver papiertjes. ze blijven goed plakken aan de cakejes en slaat niet vettig uit...veel success

Ik vul de biscuit cc's wel want anders zijn ze zeker te droog.
Bedankt voor al jullie tips.

En wie weet welke doorsnede ring (uitsteker) ben ik nodig voor cc's?
Gr Ida

Facebook taart_van_ida

14

Ida schreef:

En wie weet welke doorsnede ring (uitsteker) ben ik nodig voor cc's?
Gr Ida

Je moet gewoon even de bovenkant van je cc meten met de ringen, dan weet je welke je moet gebruiken. Bij mij is het meestal die van 5 cm.

Je hart fluitsert, luister goed!

15

ik gebruik gewoon die bakjes van dokter oetker met cake beslag in een muffinvorm dat gaat prima ... als ik biscuitdeeg gebruik worden eht net uitgedroogde koekjes bij mij waar je iemand een gat mee in ze hoofd ken gooien :S dus gewoon lekker makkelijk cakebeslag ahaha