1

Onderwerp: crisco vergeten

Hoihoi,

Ik heb gisteravond een huge bestelling geplaatst bij de webshop. Nu bedenk ik me net dat ik geen crisco heb besteld. Is dit echt noodzakelijk om in huis te hebben? Ik ga een taart bekleden met marsepein..eerder heb ik het nooit gebruikt maar heb nu een impressiemat gekocht die ik graag wil gebruiken. Als het echt noodzakelijk is, weet iemand waar ik het kan kopen? (woon in Utrecht).

2

Re: crisco vergeten

Je kan ook plantaardige frituurvet gebruiken. Dat is zo'n blok.

En ik zie dat je in Utrecht woont. Misschien heeft de tafel van 18 het ook wel. (weet ik dus niet).

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3

Bij de Toko schijnen ze het vaak ook wel te hebben.
En bij ons heeft de grote Super de Boer het, maar dat schijnt per winkel erg te verschillen ('t staat bij de 'buitenlandse dingen', zoals de Surinaamse kruiderijen, Amerikaanse mayo en fluff, Marokkaanse thee, couscous en dat soort zaken)

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

de meeste kans heb je bij de toko, maar ik zou gewoon naar de supermarkt gaan en een blok wit frituurvet kopen. Makkelijker en net zo effectief

5

of even sprayen met bakspray. zo deed ik het toen ik nog geen crisco had.

6

Ik gebruik ook gewoon plantaardig frituurvet.....;)
even in de magnetron en klaar is kees....:lol:

7

Waar dient dit voor (crisco of kahlua/kokosvet dat zijn dingen die ik dan tegen kom in kookboeken en weet niet waarvoor dit dient en als je dit niet thuis hebt .... of er dan ook alternatief is ....
Gr MARIAN

Ik leer elke dag weer een beetje bij ...

toko centraal heeft het sowieso, die naast de xenos. daar haal ik het ook altijd.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

9

Genoeg tips... dank!

Ik ga sowiesoe eens bij die toko kijken.