1 Laatst bewerkt door Kadohke (20-04-2009 14:34)

Onderwerp: Impressiemat

Gisteren voor het eerst met een impressiemat gewerkt (de swirl).....VRESELIJK!!!

Had al op het forum gezocht en de tip van Marianne opgevolgd. Dus eerst fondant uitgerold, beetje crisco erop, toen omgekieperd op de mat, rollen.....grrrrrrr, het fondant bleef omhoog komen, uiteindelijk met de handen gewreven, mat omgekieperd op taart...mat eraf...leek wel of ik scheel keek :D Had de afdrukken er verschillende keren in staan!

Wie heeft DE tip!

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

2

Re: Impressiemat

Meer oefenen :D
Ik gebruik trouwens niets op de mat, geen crisco of iets dergelijks.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3 Laatst bewerkt door rvhardeveld (20-04-2009 17:55)

Wat een drama he?
Wij hebben ook sinds vorige week een mat (alleen die met de bloemen)
Hoe vaak we de marsepein niet opnieuw hebben gekneed en uitgerold kan ik je niet meer zeggen. :nooo: Helemaal als je een hele taart wilt bekleden, is de lap te groot om in

Groetjes,
Rhod

4

ik leg de lap marsepein op mijn matje, daarop smeer ik wat crisco, dan de mat erop en in 1 x goed hard drukkend eroverheen rollen. en 1 x terugrollen en hij is goed gelukt.

5

ik rol marsepein / fondant uit op aanrecht tot ik bijna de juiste groote heb
Dan leg ik de mat op het aanrecht en leg fondant/marsepein erop

(beetje crisco op de mat met handen smeren)

dan met je handen voorzichtig de fondant op de mat duwen (handen met crisco) zo verschuif je de fondant niet en zitten alle prints goed

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

6

Ik heb nu 1 x marsepein en 1 x marsefond gebruikt. Gerold op het aanrecht, licht insmeren met crisco en dan de mat er overleggen. Met de roller erover en vooral goed vasthouden zodat de boel niet verschuift...
Maar hier moet er ook nog wel geoefend worden hoor! Heb gewoon de mooiste kant op de foto gezet!

7

Daar heb ik nou helemaal geen problemen mee. Ik rol de marsepein uit tot de gewenste lap, wrijf er een beetje crisco overheen, dan leg ik de Swirl-mat erop (ik vind het zelf het mooiste als het relief erop ligt ipv erin) en ga met de roller er overheen (goed aandrukken). Beste resultaat door er nog even met een kleine roller overheen te gaan, zodat het relief overal gepakt wordt. Mat eraf trekken en klaar ben je.
Succes!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KENZCWJ6.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-T8KAZQL4.jpg

Groet, Jolanda

8

Kan jij kiezen dan welke kant je gebruikt?

Ik heb er 1 van Witon en die is maar aan 1 kant te gebruiken. De andere kant is gewoon plat.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

Jolanda, wat een gaaf gezicht die krullen er op in plaats van er in!!

Waar heb je die mat gekocht??

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

10

Die van Wilton is inderdaad maar aan 1 kant te gebruiken. De Swirl is aan beide kanten te gebruiken. Ik heb 'm van taart en decoratie.

Groet, Jolanda

11

Zoals Jolanda het doet is het inderdaad de beste manier :). Alhoewel ik meestal een heel dun laagje bakspray eroverheen spuit.

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!