1

Onderwerp: te dun

hoi!

'k heb nogal een probleempje als ik de biscuit wil bakken, hij wordt namelijk altijd maar super dun, en ik weet niet wat ik fout doe, ik heb al alle tips hier uit dit forum opgevolgd, maar het lukt maar niet. weet iemand wat ik fout zou kunnen doen?

alvast bedankt!

2

Re: te dun

Te veel water denk ik,  wat voor een recept en hoeveelheden houd je aan?

Had ik in het begin ook, maar maak nu echt mooie kapsels

Ze zijn mooi om naar te kijken.
Maar te lekker om te laten staan.

3

'k gebruik altijd dit recept:

4 eieren, 180 gr. suiker, 1 pakje vanille suiker, 3-4 el water, 150 gr. meel, 100 gr. maizena, 3 afgestreken lepels bakpoeder.

4

ik dacht dat je zat te klagen dat je te dun was, ik heb daar geen probleem mee. gewoon vaak je eigen waren proeven, word je vanzelf dik.

5

haha, nee dat bedoelde ik niet :P

6

100 gram maizena lijkt mij heel veel..
ik gebruik bij 4 eieren 180 gram suiker pakje vanille suiker 150 gram bloem 25 gram maizena 1 lepeltje bakpoeder en geen water.
eieren en suiker eerst apart 10 min mixen en dan de rest zachtjes erbij in doen (dus niet met de mixer) vorige week had ik de mixer ietsjes langer laten zitten en had een super hoog taartje.

7

100 gram maizena is inderdaad heel erg veel! Hier links staat bij recepten ook een goede om luchtige cakes te bakken :) En als het dan nog niet lukt, zou je ook nog de biscuitmix van de webshop kunnen proberen, die mislukt praktisch nooit! En het is ook nog eens makkelijk, want je hoeft er alleen nog eieren en water bij te doen.

Groetjes Laura!