1

Onderwerp: krijg m'n fondant niet mooi gekleurd HELP (beetje spoed!)

Hoi,
Ik wil een strik gaan maken, en heb zaterdag tylose door de fondant gedaan. Nu wilde ik het gaan kleuren, maar ik krijg de juiste kleur niet.
Ik heb deze kleurstof:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DMM4BSQE-D.jpg
De fondant ziet er zo uit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XDOQESN3-D.jpg
Veel roser dus...
Ik heb zeker 15 grote druppels erin gedaan.
Wat nu???
Gewoon nog meer erin?
Of fondant eerst kleuren en dan pas tylose? of maakt dat niet uit voor 't resultaat?
'k Heb de kleur ook geprobeerd op een klein stukje marsepein, dat ziet er wel mooi uit..maar kan ik daar ook een strik van maken????
Ik baal hier wel van, want ik heb deze kleur speciaal voor die strik gekocht!
HELP!

Groetjes, Diana

Groetjes, Diana

2

Re: krijg m'n fondant niet mooi gekleurd HELP (beetje spoed!)

Dat is toch rood? Wil je niet ontmoedigen maar rood en zwart zijn bijna niet zelf te kleuren. Rood wordt roze en....... zwart wordt grijs.
Als je er meer kleurstof in doet dan kom je wel in de richting maar als gevolg een enorm plakkerige fondant. Dit los je weer op met poedersuiker maar die is weer wit dus de kleur zwakt weer af!

Je kunt van marsepein ook een strik maken ja .......flink tylose erdoor maar het droogt een stuk langer dan fondant.
Succes verder.

Groetjes Angelique

3

hmmmm, bedankt voor je antwoord! maar wordt er niet blij van.
Denk dat ik de taart maar bekleed met marsepein in die kleur, en dan de strik een andere kleur..
'k Heb ook nog ivoorkleurige kleurstof staan, gaat dat een beetje met fondant?
En is het beter om eerst te kleuren en dan de tylose?

Groetjes, Diana

4

Het is sowieso verstandiger om eerst te kleuren, want fondant kneden waar tylose inzit is een stuk moeilijker! (of het moet zijn dat je het mooi vindt om enorme spierballen te kweken, kan ook natuurlijk...)
Voor rood idd v

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

5

altijd eerst kleuren, daarna tylose en ik denk dat je ook niet de juiste kleur rood heb gebruikt, je heb van americolor meerdere kleuren rood en je moet echt de donkere hebben en dan nog behoorlijk veel, en dan weer poedersuiker om hem niet te laten plakken!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

De kleur die jij laat zien is Maroon en is dus niet rood.
als je echt rood wilt hebben moet je de super red hebben.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

Als je een toko in de buurt hebt kan je eens kijken of ze daar rode kleurstof poeder verkopen, kleurt als een tierelier en kost bijna niks. Dan heb je wel echt rood rood

8

Ik wil hem niet echt rood rood hebben, maar echt die 'maroon'kleur. Zoals de cirkel bij 't eerste plaatje, ik vind het bordauxrood...maar de fondant is nu oudroze..
Als ik hem nog verder ga kleuren, en dan weer poedersuiker erbij, blijft de smaak dan wel goed? en krijg ik dan uiteindelijk die kleur? of maar beter een ander kleurtje verzinnen??

Groetjes, Diana

9

ik had bij de toko ook zulkepoeder kleurstof gekocht als waar verliefdmeiske het over heeft, en de kleur die dat opleverde leek onwijs op de kleur van jouw plaatje, dus het is een poging waard...
als het goed is jkleurt het trouwens in de nacht nog wel iets verder :)
de poeder kleurstof trouwens ook wel aanlengen een beetje :)
succes :)

10 Laatst bewerkt door verliefdmeiske (20-04-2009 19:14)

evamaria schreef:

de poeder kleurstof trouwens ook wel aanlengen een beetje :)
succes :)

met een beetje water idd, en dan weer poedersuiker tegen het plakken :+

11

DianaP schreef:

Ik wil hem niet echt rood rood hebben, maar echt die 'maroon'kleur. Zoals de cirkel bij 't eerste plaatje, ik vind het bordauxrood...maar de fondant is nu oudroze..
Als ik hem nog verder ga kleuren, en dan weer poedersuiker erbij, blijft de smaak dan wel goed? en krijg ik dan uiteindelijk die kleur? of maar beter een ander kleurtje verzinnen??

anders een klein beetje bruin erbij en extra poedersuiker kan voor je smaak geen kwaad hoor, fondant is immers suiker

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

12

ik had het probleem ook met rood, maar het bleek toch echt dat ik er te weinig kleurstof in had gedaan. Naderhand op een ander stukje geprobeert en toen werd het dus wel rood

13

Voor sommige kleuren  moet je gewoon heel veel kleurstof gebruiken. Dat heb ik laatst ondervonden met navy blue... Was erg lastig om zo donkerblauw te krijgen.

En inderdaad eerst kleuren en dan pas tylose toevoegen is ook een goede tip!