1

Onderwerp: babymal van first impression

Hoi,

Ik heb de babymal van first impression, maar elke keer als ik de baby eruit wil halen dan krijg ik het hoofdje er niet uit, dus ik zit constant met een vervormd hoofd. Hoe doen jullie dit?? Of moet ik het misschien eerst invriezen en dan eruit halen als het bevroren is??

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Groetjes Nicole

2

Re: babymal van first impression

Ik heb laatst gelezen dat mensen hem inderdaad in de vrioezer stoppen. Maar ik heb zelf niet zo'n ding dus ik weet het niet uit ervaring!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

ja idd eventjes in de vriezer. 10minuutjes is waarschijnlijk al voldoende

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

4

bij die van mij is 10 minuutjes echt niet voldoende :)
tegenwoordig laat ik m een nachtje overnachten in de vriezer, dan gaat het goed.

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl

ow echt? jeetje, dan moet je dat ook niet vergeten voor te bereiden! of altijd n voorraadjebabies in de vriezer! :lol:
maar ok, ik heb die mal niet, maar bij de letters van F.I. is 10min voldoende. maar die zijn ook n stuk dunner.

groetjes Tirza     

6

ik doe de mal altijd ongeveer een half uur in de vriezer. gaat perfect dan.

7

ja, bij mijn gaat de baby ook altijd een poosje afkoelen in de vriezer.  Ook de chocobaby gaat de vriezer in! Komt er altijd goed en heel uit!

Ja,hier ook ongeveer een half uurtje!!

9

Ik heb zowel de baby roosjes als de baby, en de marsepein hoeft maar een paar minuutjes in de vriezer.

10

Gisteren toevallig geprobeerd, idd half uurtje in de vriezer doet wonderen!!!!!!! :Y

Winkel, (gast)workshops en taarten op maat. En voorjaar 2014 komt ons eerste 3d taartenboek uit!
Kijk voor meer info op; www.hetbontetaartje.nl

11

Thanks meiden allemaal voor jullie berichtjes. Dan weet ik nu hoe we het gaan aanpakken ;-)

12

Ik heb standaard een aantal babietjes in de vriezer. Toen ik dat hier een keertje hardop zei, werd er toch wel even vreemd gekeken.....

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

13

Kun je die mal ook voor andere ingredienten gebruiken eigenlijk?
B.v gesmolten chocola, water zodat je ijsklontjes hebt? Of misschien andere tips?

14

Ik heb hier ook de mal en hij gaat bij mij ook in de vriezer. Blauwe, groene, roze baby's (mijn kinderen maken er soms ook nog wel eens een paar...), hier kan alles!

Maar dan heb ik nog wel een vraagje:
Als je de marsepein erin gestopt hebt, dan is de bovenkant (wat straks dus de onderkant wordt) niet heel superstrak glad.
Hoe werken jullie dit af?

Ik heb wel eens geprobeerd met een paletmes heel voorzichtig over de bovenkant te snijden (zoals je de bovenkant van je bolle taart afhaalt zodat hij vlak wordt zeg maar), maar soms komen er dan stukjes silicone mee. Dat is op zich niet erg, dat gooi ik weg, maar als ik dat blijf doen, dan hou ik natuurlijk geen mal meer over!

Dus hoe werken jullie de bovenkant af zonder je mal kapot te snijden?

groeten
Janet J.

Ik kan niet goed koken... ik kan wel goed eten :-)

15

je kunt er van alles in doen, chocolade, boter, water idd, koud porcelein, t staat geloof ik ook bij de productbeschrijving bij de webshop.

en over die onderkant... ik trek er stukjes uit met mn vingers en ddan plat drukken en stukjes eruit duwen of terug duwen met de flute/vein tool, echt mn favo tooltje! gebruik hem echt overal voor!

groetjes Tirza     

16

ja even in de vriezer zetten! Doe ik ook met teletubbies

info@minniescakes.com

17 Laatst bewerkt door Linda87 (20-04-2009 15:50)

Ik zet de mal ook altijd in de vriezer... anders vervormt hij inderdaad.

Verder snijd ik de onderkant eraf zodra de baby uit de vriezer is. Dan is hij namelijk een stuk steviger. Ik leg hem dan op het aanrecht en snijd het randje eraf met een mesje. Als de onderkant veel te dik is leg ik het babytje op zn zij en snijd ik zo de onderkant er van af.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Succes!