1 Laatst bewerkt door Renaatje (18-04-2009 22:13)

Onderwerp: Geen id

Meiden, ik heb jullie hulp nodig...
Op de school van mijn kinderen wordt een thema-week gehouden "Kunst", of er ouders zijn die een workshop willen verzorgen?
Ja hoor, ik wil wel!
Maar nu blijkt dus dat er 2 groepen van 30 (!) kinderen komen.
Betekent 60 cakejes, da's 't probleem nog niet, maar hoeveel marsepein heb ik in hemelsnaam nodig?
Ik wil de tobbe-cakejes van Wendy/Douwina workshoppen (zie foto hieronder)
betekent dus
30 x kleine eendjes
30 x kleine kikkertjes
60 x houtnerf plankjes
60 x blauw rondje als water
dan nog kleine hoeveelheid voor snaveltjes en oogjes en het randje om de tobbe.
Wie heeft enig idee?

Anders zit er nix anders op dan zelf aan de slag te gaan...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-FYYQWHQI.jpg

"Begin de dag met een dansje..."

2

Re: Geen id

Ik kan je niet helpen maar ik lees even mee....;)

aj, kan je er niet 1 alvast maken, of althans de decoraties, dit wegen en dan keer 60? Of evt zelfs per kleur wegen? succes!

4

Ik zou een hompje ter grootte van het figuurtje nemen, dan een rondje uitsteken en een lap voor eromheen en dat dus uiteindelijk wegen. De makkelijkste manier om redelijk te weten wat je er aan kwijt bent.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

5

Renaatje schreef:

Betekent 60 cakejes, da's 't probleem nog niet, maar hoeveel marsepein heb ik in hemelsnaam nodig?

Ik wil je geen schrik aanjagen, maar ik denk eerlijk gezegd dat je marsepein niet je grootste probleem is ;). De tips hierboven voor het uitmeten zou ik je ook geven, dus daarmee is dat probleem opgelost, maar 2x 30(!) kinderen?! Is dat op 1 dag? En hoe oud zijn die kids? Ik weet natuurlijk niet hoeveel ervaring je hebt met kinderen, maar da's echt heeeel veel... :s
Zorg dat je veel extra -volwassen- handen hebt, tenminst 1 per 8 kk ( 1 per 6 lijkt me beter) en ook veel voorwerk al gedaan hebt. Verder zijn er nog een paar topics over kinderworkshops geweest, die geven ook nog wel een paar goede tips.
Veel succes!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

6

afhangend van de leeftijd van de kids vind ik de tobbes wellicht wat te hoog gegrepen.
Als je ook alles gaat voorbereiden is het ook geen workshop meer.. ja, een workshop hoe bouw je iets op. Maar niet hoe maak je iets.

Wellicht voor je zelf ook leuker om de kids een gewone CC te laten bekleden met uitstekers en impression matjes

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

maken en wegen zou ik zeggen. Zo een blauw rondje weegt volgens mij een 10 gram.
Maar 30 kids! ga je dat in je eentje doen of krijg je hulpouders erbij?
Je kunt ze niet zelf laten kleuren denk ik zo, je moet ze echt allemaal een bolletje marsepein geven en dan zelf kleurstof op doen. Op zich is dat natuurlijk wel leuk.

Afhankelijk van de leeftijd kun je er bijv. een foto instructie bij doen. Maar heb je wel genoeg materiaal om kids te laten rollen enz. enz. enz.?

8

Adrienne schreef:
Renaatje schreef:

Ik wil je geen schrik aanjagen, maar ik denk eerlijk gezegd dat je marsepein niet je grootste probleem is ;). De tips hierboven voor het uitmeten zou ik je ook geven, dus daarmee is dat probleem opgelost, maar 2x 30(!) kinderen?! Is dat op 1 dag? En hoe oud zijn die kids? Ik weet natuurlijk niet hoeveel ervaring je hebt met kinderen, maar da's echt heeeel veel... :s
Zorg dat je veel extra -volwassen- handen hebt, tenminst 1 per 8 kk ( 1 per 6 lijkt me beter) en ook veel voorwerk al gedaan hebt. Verder zijn er nog een paar topics over kinderworkshops geweest, die geven ook nog wel een paar goede tips.
Veel succes!

Tja, ik had ook niet bedacht dat het z

"Begin de dag met een dansje..."

9

oef succes hoor, ben wel benieuwd hoe je na die dag erbij ligt\hangt\zweeft ;)

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

10

ik las net de kikker-how to van Jozien, is dat niets?:

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=51677

misschien iets overzichtelijker en hoe oud zijn de kids...?

groetjes, Lis   
ik droom taarten, nu nog maken zoals ik ze droom

Houd het simpel!! Echt simpel!
Als de kinderen iets heel simpels kunnen maken, wat goed lukt, geeft dat veel meer voldoening dan iets heel moois wat bij niemand goed uit de verf komt.
Ik wil niet betweterig overkomen, maar ik neem toch aan dat je het over basisschool-leerlingen hebt. Als ze iets zelfstandig moeten maken (en dat zal hoofdzakelijk moeten met maar 3 leiding) valt het vaak tegen qua creativiteit. Ze willen het wel graag, maar hebben meestal gewoon de handigheid nog niet.

Maar evengoed: heel veel succes ermee!!!!

If live gives you lemons, make lemonade!