1

Onderwerp: Kant en klare Icing van Wilton

Nog een probleem wat ik jullie wil voorleggen. Ik heb de ready-to decorate Icing van Wilton gekocht. Er zitten vier spuitmondjes bij. Maar ik moet zo hard drukken voordat er wat uit komt! Als ik dat op een taart wil gebruiken, is die gelijk verpest. Heeft iemand hier ervaring mee??
:grr:

2

Re: Kant en klare Icing van Wilton

Heeft echt helemaal niemand dit ooit gebruikt?

3

Ja, ik en ik vond het ook drie keer niks! Gelukkig deed ik het op koekjes en toen heb ik er maar gewoon wat mee heen gespoten, maar ik dacht dat het aan mij lag omdat ik slechte polsen heb. Jammer hoor, het leek me zo makkelijk om in huis te hebben voor plotseling bezoek.

groetjes,

Carola

4

Je bedoelt die tubes??? Vind dat prima dingen!
Vooral als je rood of zwart nodig hebt, ik gebruik het dan voornamelijk voor een randje spuiten, of om wat dingen op te plakken (waar ik dus die kleuren voor nodig heb), en daar vind ik het perfect voor. Het is wel dik, maar wel werkbaar (eerst even goed doorkneden die tube). Ik ben juist blij dat het dik is, want dan blijft het goed in vorm na het spuiten.

Mijn website: Presentaart

5

Nee, ik had een spuitbus met mondstukjes. Je moest met twee handen op dat spuitstukje drukken, anders kwam er niks uit, en nu kwam er een miezerig straaltje uit, wat erg bibberig eruit zag, omdat het zoveel kracht kostte. Welke tubes bedoel jij?

groetjes,

Carola

6

Ik ken ze verder niet, maar weet wel dat je het tuutje opzij moet duwen ipv indrukken. Misschien wat om te proberen?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

Bedankt voor de tips en antwoorden. Het gaat idd om de spuitbussen. Ik geef de moed niet op en ga het nog een keer proberen met het advies van Marianne.

8

ja je moet het inderdaad opzij duwen en dus niet indrukken, dan lukt het niet. Als je het naar de zijkant duwt loopt het heel makkelijk. Jammer vind ik alleen dat ze niet makkelijk te hanteren zijn, echt een bloemetje spuiten oid gaat er niet mee. De tube's vind ik trouwens wel enorm fijn!

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!