Onderwerp: fondant of marsepein....nou ik weet het wel!!!
Heb een paar weken gelden voor het eerst een taart m,et marsepein bekleed en nu net de eerste met fondant, maar wat een rotspul is dat, geef mij maar marsepein!!!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » fondant of marsepein....nou ik weet het wel!!!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Heb een paar weken gelden voor het eerst een taart m,et marsepein bekleed en nu net de eerste met fondant, maar wat een rotspul is dat, geef mij maar marsepein!!!
Tja, de ene vindt marsepein fijn en de andere fondant.
En uiteindelijk kiest de klant he?
Welke fondant had je gebruikt?
Bij mij valt er niet veel te kiezen, ik werk alleen met marsepein. Maar ik wil fondant wel nog een keer proberen om te kijken hoe het werkt/smaakt.
de fondant van de site; 2,5 kg
Ik vind er zo'n chemisch geurtje en smaakje aanzitten. (lijkt wel azijn)
Bovendien vond ik het veel minder fijn om mee te bekleden! veel minder strak geworden!!
Ga binnenkort wel even een plaatje plaatsen!!!!!!
Ik persoonlijk vind Marsepein ook veel steviger en prettiger werken..
Ik heb ook fondant (Regalice) uit de shop en vind deze niet lekker!
Gelukkig had ik maar een kilo besteld, maar ik meng het nu met marsepein, dan krijg je marsefond..
Is wel veel soepeler als marsepein hoor..
Ik hoor goede berichten over de fondant emmertjes van Bakels, ook uit de webshop..
Succes!
de fondant van de site; 2,5 kg
De webshop heeft 5 soorten fondant waarvan 3 in 2,5 kg verpakking.... Regalice, Icecraft en Marshmallowfondant. Aan je uitleg te lezen zul je wel RegalIce hebben gebruikt. Tip: probeer de 2,5 kg marshmallowfondant eens
ja het was inderdaad regalice!
Hoezo kon je dat opmaken uit mijn uitleg??
Zal je tip gaan proberen de volgende keer!!
Omdat die fondant gewoon echt niet lekker is,
regalice ruikt naar azijn de rest niet
Ik zou bakels eens proberen! Is wel heel fijn om mee te werken vind ik!
Ik ben misschien een beetje raar maar ik werk liever met fondant. naar mijn gevoel veel dunner uit te rollen. Met marsepijn ben ik altijd bang dat als ik het te dun uitrol ik het niet meer op de taart krijg. Ik gebruik de 5 kilo emmer van bakels uit de shop. Top spul
Nee hoor helemaal niet raar, ik werk ook liever met fondant
En ik ook . Het is wel wat lastiger soms, omdat het sneller uitdroogt, maar ik vind met fondant beklede taarten toch mooier dan met marsepein.
Tot aan deze week was ik ook van mening dat Regalice (die inderdaad in het begin wat zurig ruikt, maar na enkele minuten gehanteerd te zijn al niet meer) ook nog mooier afwerkt dan Bakels (waarbij ik vaak last heb van luchtbel-achtige "gaatjes" na het bekleden), maar nu ik de 2,5 kilo verpakking daarvan open heb, ben ik er niet meer zo zeker van. Wat een zacht spul is dat zeg, met de gekleurde - en 1 kilo variant had ik daar nooit last van .
En volgens mij ben ik de enige op dit forum die bijna alleen maar mensen in haar omgeving heeft die geen marsepein lusten en dus fondant willen...
Ik heb nu voor het eerst die bakels fondant, maar ik vind die zo stinken, hebben jullie daar ook last van of ligt dat aan mij?
Ik heb nu voor het eerst die bakels fondant, maar ik vind die zo stinken, hebben jullie daar ook last van of ligt dat aan mij?
Als je het hele draadje hierboven leest zie je dat dat klopt.. maar ook dat de lucht verdwijnt
Nee, dat is RegalIce. Bakels is PettinIce. Die vind ik op zich niet echt stinken of raar ruiken, maar wel een beetje chemisch smaakje hebben.
wel verwarrend dat de bakels eigenlijk een andere naam heeft
RegalIce is eigenlijk ook van Renshaw Om het maar even makkelijker te maken
Ik ga zo voor het eerst een taart ermee bekleden dus we zullen zien hoe dat gaat ik hoorde allemaal goede verhalen over de bakels fondant vandaar dat ik die maar eens besteld had, heb nu alleen de mmf van de webshop nog niet geprobeert, die bestel ik de volgende keer, kan ik aan de hand daarvan kijken wat ik echt het prettigst vind.
Ik vind bakels ook niet echt stinken eigenlijk. Bij regalice ruitk het naar azijn, maar dat vind ik bij bakels niet. Wel heeft het een specifieke geur, maar die is niet vies.
Ik ben erg voor met fondant bekleden, maar voor decoreren vind ik marsepein weer mooier.... tenzij de decoratie weer heel klein is dan kies ik weer voor fondant omdat marsepein weer wat 'korrelig' wordt...
en het hangt er natuurlijk vanaf wat de krijger lekker vind!
hmmm.... ik gebruik dus eigenlijk zowel marsepein en fondant, maar voor bekleden vind ik fondant makkelijk, marsepein scheurt bij mijn nogal eens.
Oh en ik gebruik tot nu toe alleen nog maar Pettinice fondant, bevalt goed
bij mij heeft de klant ook niks te kiezen hoor... alleen maar marsepein heb ik!
toch wil ik wel een keertje de mmf proberen.
Buiten de geur om werkt de Bakels echt super!
Ik vind marsepein makelijker te verwerken. Daarom de laatste tijd veel bekleed met marsepein maar ik vind het wel eerder scheuren dan fondant. Nu over gegaan op marsefond. Ben er dus nog niet helemaal uit. Wissel gewoon af, naar wens van de ontvanger of naar mijn eigen stemming.
Ik heb gisteren mijn eerste taart gemaakt.
Wat me tegenviel was de tijd en de kracht die het in beslag neemt om een groot stuk marsepein om kleur te brengen.
Ik wilde graag een grote taart bekleden met donkerblauwe marsepein, maar toen de marsepein aquablauw was ben ik maar gestopt. Heeft iemand een tip voor mij hoe dit makkelijker kan?
Ik heb heb het stuk marsepein van te voren wel al in drie stukken verdeeld.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » fondant of marsepein....nou ik weet het wel!!!