Onderwerp: voor 120 man supervrolijke bruidstaart
Zo, de eerste van de opdrachten die ik met een proeverij begin maart in de wacht sleepte, zit er op. En wat voor een, zes keer 26 cm doorsnede, voor 120 personen!! Op basis van twee foto's die het bruidspaar van internet had gehaald, maar ik vind die van mezelf natuurlijk veel mooier geworden!
Tuurlijk weer veel te laat begonnen, dus 's nachts doorgewerkt. Gevloekt, getierd, staan janken van vermoeidheid en ellende, gedreigd met de vuilnisbak, om vier uur naar bed en om kwart over zeven klaarwakker dus maar weer begonnen. En dan, als je om 1 uur 's middags denkt dat je lekker op tijd klaar bent, tot de ontdekking komen dat er nog een bruidspaartje op moest...
Maar o wat is de voldoening groot als dan alles bij elkaar komt en er een plaaaatje van een taart staat!
Genoeg geklept, hier is-ie:
Alles op de standaard:
+ nog twee zoals de onderste, maar die staan apart anders werd het zo'n gevaarte)
nr 1: het spoedklus bruidspaartje (Gelukkig heb ik binnenkort les van Wendy...)
nr 2: namen, nr 3: datum, nr 4 t/6: alleen vlinders
Met de standaard ging ook van alles mis, zodat ik uiteindelijk zelf maar aan het knutselen ben gegaan met mdf/tuinhout/gatenboor/decoupeerzaag/montagekit/acrylverf/aluminiumbuis. Alsof ik nog niet genoeg te doen had...
Kan ff bijkomen, volgende is voor 1 mei: 2 taarten en een heleboel cupcakes!
Oja, de smaken:
drie keer vanillecake met aardbeibavarois en verse aardbeien, bovenkant getrempeerd met verse aardbeisap
drie keer vanillebiscuit met champagnebavarois en verse aardbeien, bovenkant getrempeerd met champagne,
alles afgesmeerd met creme van 3:3:1 roomboter:poedersuiker:witte chocopaste. Jammie!!
En nu ga ik slaap inhalen....