1

Onderwerp: vulling van geitenkwark

ik ben op het forum aan het zoeken geweest, maar vind niet wat ik zoek.
ik heb een worteltaart en wil deze vullen met kwark.
wegens allergieen met geitenkwark.
dan de vraag: moet je nog iets toevoegen (behalve een smaakje evt.) aan de kwark voordat je deze als vulling kan gebruiken?
gaat het anders niet uitlopen?

bedankt vast voor alle tips!

2

Re: vulling van geitenkwark

Ik zou er wel een (zoet) smaakje doorheen doen, anders heb je zo'n geitensmaak in je taart....

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3 Laatst bewerkt door kokkie (18-04-2009 09:10)

Als ik jou was zou ik gewoon een kwarktaartvulling maken met die geitenkwark, dat wil zeggen smaakje aan de geitenkaaskwark toevoegen, 2 eetlepels warmmaken en vermengen met geweekte blaadjes gelatine, gelatinemengseltje goed doorroeren met de rest van de geitenkaaskwark, slagroom stijfkloppen en onder het geitenkaaskwarkgelatinemengsel (3x woordwaarde?haha) spatelen. Paar uurtjes op laten stijven en dan als vulling in je taart doen. Komt goed!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

4

kokkie schreef:

Als ik jou was zou ik gewoon een kwarktaartvulling maken met die geitenkwark, dat wil zeggen smaakje aan de geitenkaaskwark toevoegen, 2 eetlepels warmmaken en vermengen met geweekte blaadjes gelatine, gelatinemengseltje goed doorroeren met de rest van de geitenkaaskwark, slagroom stijfkloppen en onder het geitenkaaskwarkgelatinemengsel (3x woordwaarde?haha) spatelen. Paar uurtjes op laten stijven en dan als vulling in je taart doen. Komt goed!

Maar ik neem aan dat er geitenkwark wordt gebruikt in verband met een melk allergie? Dan gaat het met slagroom ook niet werken toch?
Een oplossing heb ik helaas ook niet voor je.

5

Ik denk dat je het even moet proberen hoe het uitpakt.
Eerst je smaakje en dan kijken wat een half zakje klopfix doet?
Ik weet niet wat je erdoor wil doen maar ik kan me voorstellen dat jam bijvoorbeeld verdund.
Laatst heb ik ook een zakje klopfix door losgeklopte creme fraiche gedaan en dat ging ook prima.
succes en laat even weten of het gelukt is, ben wel nieuwsgierig

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

6

dan kan je wel sojaslagroom gebruiken. Of bestaat er ook geitenslagroom??

If life gives you lemons, make lemoncurd.