1 Laatst bewerkt door Zenobia (12-04-2009 22:15)

Onderwerp: Hoi! + Oh mijn oven...

Hoi!

Ik lees al een tijdje sommige berichtjes hier en vandaag realiseerde ik me dat ik niet eens geregistreerd was! Ik bak niet zo heel veel (alleen op zondag af en toe als ik op maandag voor de afwisseling niet drie toetsen heb) maar ik bewonder jullie wel allemaal!

Ik ben hoofdredacteur van de schoolkrant op mijn school en als ze de deadline halen bak ik iets voor ze. Een taart meeslepen is echter... moeilijk... en kliederig. Ik wil zooo graag gewoon cakejes bakken! Maar... die verbranden in mijn oven, of ze worden niet goed gaar, of alles er tussen in. Vooral muffins doet 'ie niet.

Mijn (ouders') oven is een ongeveer dertig jaar oude gasoven geloof ik en het enige dat je er veilig in kan stoppen is pizza. Heeft iemand hints of tips voor me? Ik zou zo graag lekker makkelijk cupcakes voor m'n redactie meenemen... maar de buitenkant is altijd hard of verbrandt.

Oh en verder: ik zit in m'n laatste jaar van Tweetalig Gymnasium en als ik op een of andere wonderbaarlijke manier niet zak dan ga ik volgend jaar in Engeland (Durham) Classical Archaeology & Ancient History studeren. Ik voel me wel een beetje jong hier haha.

- Zenobia
(Zo heet ik echt, trouwens.)

Edit: Oh en iemand leg me alsjeblieft uit... hoe doen jullie dat met al die mooie marsepein en fondant? Het is me echt een raadsel hoe je dat maakt. Ik heb een paar recepten gelezen maar ik loop al vast bij 'gemalen amandelsnippers' want wij hebben hier niet zo'n leuke keukenmachine die alles kan fijnhakken. En ik wil het ook niet ergens kopen... dan kan ik net zo goed ook een cake en een vulling kopen en dan komt er geen 'bakken' meer aan te pas. Of is het toch echt niet de bedoeling dat ik hier zelf aan begin? Zo nee, kan je marsepein dan gewoon bij de AH halen, of...?

Carpe diem & Kali orexi

2

Re: Hoi! + Oh mijn oven...

Welkom :)
Tip: begin met de how to's, de FAQ en de andere dingen die je links ziet staan. En sla zeker de webshop niet over want daar koop je de geweldigste dingen kant en klaar!

Groetjes, Carin
If at night you cannot sleep, count your blessings instead of sheep

3

Welkom! Volgens mij maken er maar heel weinig mensen zelf marsepein hoor, gewoon lekker kopen :)

4

Welkom! :)

VoorJeTaart.nl Winkel, Workshops & Webshop in Spijkenisse!
Nu ook de PME Professional Diploma Course! http://www.voorjetaart.nl!

5

Kijk eens of je bij de lokale warme bakker een biscuitbodem voor een taart kan kopen. Als je een vierkante vraagt, kan je die thuis zelf vullen/in kleine 1 persoons stukjes snijden/bekleden/decoreren. Dan kan je zonder oven een helebooel 1 persoons gebakjes maken. Decoratiematerialen zoals rolfondant, marsepein en suikerdecoraties hoef je niet zelf te maken, maar kan je bij diverse (web)winkels kopen.
Succes!

Groetjes v. Annette.

6

Welkom !
Wat betreft  de oven...denk dat die heter is als dat die aangeeft, ook al omdat het een oudje is...dus als je normaal op 160 graden een cake bakt zou ik hem op 140 graden zetten...gewoon even uitproberen !

Veel sucses...enne...gewoon marsepein bestellen joh, je maakt er tenslotte zelf een creatie van !!!

Groetjes,
Nicolette

Voor interesse in mijn bescheiden taartenalbumpje....
http://www.mijnalbum.nl/Album=XXYKHY8H