1

Onderwerp: recept witte chocolademousse iemand?

heeft iemand een recept voor witte chocolademousse die goed te gebruiken is als vulling voor een chocolade kapsel? er zijn recepten op www te vinden, maar ik weet niet of die stevig genoeg zijn om als vulling te gebruiken.

2

Re: recept witte chocolademousse iemand?

ja hoor, die recepten kun je gewoon nemen. chocomousse is chocomousse. als ie niet stevig genoeg is dan is het niet goed gelukt!
als je het helemaal makkelijk wil doen, bij de supermarkt verkopen ze witte chocomousse als toetje. gaat ook prima tussen de taart!

3 Laatst bewerkt door inge h (14-04-2009 13:46)

de marshmello-choco van nigella maar dan met wit ipv puur?
heb ik voor pasen gedaan was wel wat zoeter dan de 'normale' witte chocomaak denk omdat ik met mijn snugger hoofd een zakje vanillesuiker erin had gedaan ipv extract :S
verder 250ml slagroom en 150 ml marscapone ipv double cream om het vetpercentage van double cream te benaderen en de marscapone moest op ;)
geeft een stevige mousse die goed opstijft en met de mixer weer goed is los te roeren voor gebruik
kijk hier voor het roze resultaat vanwege de roze marshmellows

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

4

chantal1980 schreef:

ja hoor, die recepten kun je gewoon nemen. chocomousse is chocomousse. als ie niet stevig genoeg is dan is het niet goed gelukt!
als je het helemaal makkelijk wil doen, bij de supermarkt verkopen ze witte chocomousse als toetje. gaat ook prima tussen de taart!

bedankt, goed idee

5

inge h schreef:

de marshmello-choco van nigella maar dan met wit ipv puur?
heb ik voor pasen gedaan was wel wat zoeter dan de 'normale' witte chocomaak denk omdat ik met mijn snugger hoofd een zakje vanillesuiker erin had gedaan ipv extract :S
verder 250ml slagroom en 150 ml marscapone ipv double cream om het vetpercentage van double cream te benaderen en de marscapone moest op ;)
geeft een stevige mousse die goed opstijft en met de mixer weer goed is los te roeren voor gebruik
kijk hier voor het roze resultaat vanwege de roze marshmellows

deze probeer ik ook, nu heb ik 2 opties, of kant en klare of deze, bedankt

6

Dit ga ik ook proberen want hij klinkt heel lekker :)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".