1

Onderwerp: Wodka-jus cupcakes

Volgende week maandag moet ik met zes andere een 'literaire multimedia presentatie' geven voor mijn laatste cijfers Letterkunde en Nederlands.

Ik realiseerde me net twee dingen:
1. Mijn lerares vindt het leuk als je wat bakt. Dit stond ook letterlijk in de opdracht (echt waar, 6VWO...) Dus goed dat ik het leuk vind om dat te doen!
2. Ons boek is weliswaar verschrikkelijk slecht (ahem niet mijn keus), maar het heet Wodka Jus, dus... het is 'eetbaar'!

Ik dacht, misschien kunnen jullie me helpen idee

Carpe diem & Kali orexi

Re: Wodka-jus cupcakes

ik zou vullen met een beetje sinaasappeljam, en dan wodka door de botercreme en die dan rood kleuren; mooie toef van spuiten of rode wodka-icing maken?

3

Hihi ik zou wel willen maar ik kan echt voor geen meter mooie toefjes spuiten. Gister nog geprobeerd en 11 van de 12 keer totaal mislukt. Ik kan het er wel een beetje opsmeren anders, zoals http://www.notquitenigella.com/2009/04/ … -cupcakes/
Maar hoe maak je botercreme die niet ontzettend zoet is? Daar ben ik tot nu toe nog niet in geslaagd. Recept?

Carpe diem & Kali orexi

Zenobia schreef:

Maar hoe maak je botercreme die niet ontzettend zoet is? Daar ben ik tot nu toe nog niet in geslaagd. Recept?

Een lepel lemoncurd erdoor is een lekkere tegenhanger van het zoete.

5

zou ik dan met orange-curd doen ivm de jus.

If life gives you lemons, make lemoncurd.