1 Laatst bewerkt door mirandagons (13-04-2009 15:30)

Onderwerp: taart bewaren

hallo allemaal,

ik heb even een vraag over het bewaren van je taart en cupcakes.
mijn zoontje word morgen 4 en hij mag woensdag tracteren, nu wil ik voor de juffen een kleine striktaart maken en als tractatie cupcakes, maar als ik de cc nu bak en bekleed en de taart morgen hoe kan ik ze dan het beste bewaren zonder dat ze plakkerig worden en mijn strik inzakt???

vast bedankt.

2

Re: taart bewaren

Hallo Miranda,

Je vraag stond in de verkeerde rubriek, dus heb ik hem even verplaatst. Fondant of marsepein wordt plakkerig van condens, dat bijvoorbeeld ontstaat door luchtdicht verpakken van je taart in een plastic bakje of door temperatuurverschillen (de taart uit een heel koude ijskast halen en in de zon zetten).

Als je je taart hebt gevuld met een vulling die buiten de koelkast bewaard kan worden, is in een kartonnen taartdoos op een koele plek prima, geldt ook voor de cupcakes. Is de vulling niet buiten de koelkast houdbaar, dan moet je de taart daarin bewaren.

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!

Je moet het nu nog gaan maken? Dat gaat wel goed tot woensdag... Het ligt aan de vulling of die in de koelkast moet, maar verder kan het prima!

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

4

annemieke-76 schreef:

Je moet het nu nog gaan maken? Dat gaat wel goed tot woensdag... Het ligt aan de vulling of die in de koelkast moet, maar verder kan het prima!

ja ik moet ze nog maken
ik wil de cc niet vullen alleen botercreme er bovenop en daar een mickey mouse polaatje op en de taart wil ik vullen met gele en botercreme met jam.

5

ik weet niet of je de strik ook nog moet maken.. met marsepein denk ik niet dat je het voor elkaar krijgt dat ie al droog is voor woensdag.
met fondant waarschijnlijk wel.
succes hoor!