1

Onderwerp: invriezen

Ik moet een taart maken over een paar weken maar heb dan geen tijd die dag er vor en nu vroeg ik me af of ik het ook kan invriezen ? Kan je dan alke gewneste materialen gebruiken dus .....marsepein, slagroom, banketbakkersoom, etc etc of zijn er dingen die je niet kan gebuiken of kan je alleen de bodem invriezen ? En de marsepein die er op komt moet je die ook invriezen of kan ej die ook los bewaren ?
Wie geeft mij tips en helpt me op weg ?

2

Re: invriezen

Je kunt een taart gewoon in zijn geheel invriezen, dus gevuld - afgesmeerd - gedecoreerd. De taart in een taartdoos doen, dan een pedaalemmerzak er omheen, en zo in de vriezer doen. Als je hem wilt ontdooien, de doos in de koelkast zetten.

Groetjes Laura!

3

ik heb alleen geen taartdoos maar kan het ook gewoon in folie of iets dergelijks ?

4 Laatst bewerkt door Lautje. (13-04-2009 14:18)

Ik zou dan wel bang zijn dat de taart heel erg vochtig wordt, aangezien er dan geen doos omheen zit, maar folie. Folie houdt het vocht binnen, terwijl de taartdoos er voor zorgt dat de vocht er buiten blijft.
Bovendien blijft je taart in een taartdoos ook veel netter! Stel je voor dat je iets in je vriezer doet en het raakt je taart.

Groetjes Laura!