1 Laatst bewerkt door suzanne (12-04-2009 20:13)

Onderwerp: hoe boetseren jullie zo glad ?

Ik kijk met veel bewondering naar al jullie prachtige creaties en elke keer valt me op dat alles er zo mooi glad uit ziet. Hoe doen julie dat toch ? Hoe maak je je platte vlakken (die over de taart heen gaan) zo mooi glad en je boetseersels hoe maak je die zo mooi en zo glad ?
Welke materialen gbruiken jullie ?

2

Re: hoe boetseren jullie zo glad ?

nou ik heb vandaag voor het eerst een smoother gebruikt, en dit scheelt al de helft!!!
is een soort strijkijzer voor je marsepein ;) haha

3

maar die kan je alleen gebruiken voor de grote vlakken en niet voor de kleine creaties neem ik aan ?
Is dat zo'n soort van troffel trouwens ?

Voor de kleine dingen eerst een goed bolletje maken, net zo lang blijven rollen-strijken tussen je vingers-handpalm totdat die mooi glad is en dan de vorm maken die jhe wil en is die dan weer niet mooi glad, gewoon wat langer er overheen wrijven... en een beetje crisco helpt ook wel maar daar moet je ook niet te veel van gebruiken want dan wordt het weer slap.

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

5

Voor bepaalde objecten kan je het gladstrijken met een plasticzakje om je handen.

6

hmmm ik heb geen problemen met niet glad zijn van boetseersels, maar toevallig deze pasen mijn eerste boetseersel gemaakt en inderdaad eerst een bolletje maken en dan het figuurtje daaruit voort kneden zegmaar.

De smoother is voor het gladstrijken van de bekleding van je taart--> marsepein of fondant.
Een soort plastic plankje met een handvatje

7

Nog een tip om je boetseersels mooi glad te krijgen: eerst je fondant of marsepein helemaal soepel kneden voor je begint, als je dit niet doet krijg je soms scheuren en barstjes...

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!