1

Onderwerp: Iemand een idee?

Ik mag voor een vriendje van Jesse een taart maken.
Nou wil de mama geen jam, wel slagroom en banketbakkersroom.

Is dat wel  lekker? Geen jam?
Ik heb nog nooit slagroom tussen een taart gedaan. Wel bavarois maar nooit puur slagroom.
Moet ik de slagroom verstevigen met klopvast? gaat de slagroom tussen de lagen niet erg "pletten", inzakken zeg maar.

Lijkt me dat ik de banketbakkersroom op de onderste laag moet doen en dan op de laag daar boven de slagroom.

2

Re: Iemand een idee?

Er staat bij de recepten een recept voor aangevette slagroom, dat is met mascarpone ( en inderdaad ook met klopvast) en dat is echt lekker!

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

bbr en slagroom (met klopfix) samen maakt zwitserse room, das steviger dan slagroom. Willen ze er geen laagje chocolade of caramel bij? :P

4

Dat is een moeder, die het soort Hema taarten gewend is: meestal ook alleen met slagroom (2 lagen) en een laagje bbr gevuld. Dat vinden ze waarschijnlijk lekker en nu bestelt ze dat ook bij jou. Ik had laatst ook zo'n vraag. Op mijn advies toch jam aan toegevoegd en ze vonden het heerlijk. Maar ik heb ook mensen die alleen room willen, dan kies ik voor (zelfgemaakte) zwiterse room (recept tartacadabra).

Groet, Jolanda

5

ik heb ook een keer een taart gemaakt met tompouce vulling (zwitserse room) en dat wa ook heeeeeeeel lekker; misschien een idee?

Groetjes, Dorothea.

6

Heel veel kinderen (in mijn dorp dan) vinden jam tussen de taart helemaal niet lekker... en aangezien kinderen volwassen worden, veel ouders ook niet! Net zoals veel kinderen (hier) ook geen jam (of kaas) op brood eten (maar liever chocopasta en hagelslag).

(Je kwam zo verbaasd over dat ik dacht, ik probeer het even te verklaren haha.)

Carpe diem & Kali orexi

7

ik vind jam tussen een taart ook niet te pruimen. Ik los het gewoon op door gewoon lekkerdere vullingen te nemen hahaha

martine1976 schreef:

ik vind jam tussen een taart ook niet te pruimen. Ik los het gewoon op door gewoon lekkerdere vullingen te nemen hahaha

Jaaaa, PRUIMEN!!! ;)

9

Zwitsere room is superlekker (slagroom met banketbakkersroom)! Ik hou dus weer helemaal niet van slagroom (ja echies ;) ) maar met de bbroom erbij lust ik er wel bakkies vol van :-D
Je zou ook een voorstel kunnen doen voor vlaaivulling, misschien lijkt haar dat wel lekker, ik vind het zelf nogal droog zonder jam, maar ken zelf ook iemand die niet van jam houdt (h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

10

Nou ik heb dus in een van mijn eerste taarten ook alleen slagroom gebruikt met klopfix. Dat ging erg goed dus dat kan!

11

Lara M. schreef:

Zwitsere room is superlekker (slagroom met banketbakkersroom)! Ik hou dus weer helemaal niet van slagroom (ja echies ;) ) maar met de bbroom erbij lust ik er wel bakkies vol van :-D
Je zou ook een voorstel kunnen doen voor vlaaivulling, misschien lijkt haar dat wel lekker, ik vind het zelf nogal droog zonder jam, maar ken zelf ook iemand die niet van jam houdt (h

Nee hoor ik maak vaak taarten met slagroom erin en dat stort niet in!
Wel klopfix erin doen inderdaad.

13

ik moet er vanavond ook

Alles goed???? nee 3 fout

14

Ik heb pas

15

ik vul meestal met pattisserie creme. Is soort combi van zwitserse room en banketbakkersroom. (met melk en slagroom) vind ik erg lekker, vooral melk even verwarmen met vanille, superlekker! En misschien als ze er geen jam tussen wil, maar wel iets fris, kun je er ook vers fruit tussen doen? mango ofzo?

succes!
groetjes,
Marije

groetjes,
Marije

16

Of (chocolade)koekjes verkruimelen door de slagroom? Geeft toch weer een ander smaakje....

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

17

Ik maak meestal banketbakkersslagroom.Deze is wel bewerkelijk,maar wel mooi stevig en erg lekker.
(zit gelatine in)

Tegenwoordig kun je vanalles worden,ik heb besloten om gewoon mezelf te blijven!

18

Ik heb pas geleden toeallig een taart gemaakt waarvan 1 laag slagroom en dat ging prima hoor! Ik heb er zelfs geen klopfix in gedaan. Nu was het wel een enkele taart en geen stapel. Ik weet niet of dat verschil uitmaakt...
En vergeet niet smaken verschillen he!

Berichten [ 18 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » Iemand een idee?