1

Onderwerp: bokkepootjes vulling combi

nou ik wil eens de bokkenpootjes vulling gaan proberen, slagroom met bokkenpootjes
maar wat kan ik tussen de overige 2 lagen doen?
chocolade fudge mischien?
en iemand nog een lekkere chocolade fudge recept

blijft er nog 1 laag over?

help help help

ik doe normaal altijd bb room maar wil nu iets nieuws maar wil graag een goede tip

2

Re: bokkepootjes vulling combi

Tegenover al dat lekkere zoets misschien iets fris? Ik heb die bokkepootjes wel eens gecombineerd met viervruchtenjam en dat was erg lekker. Succes!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

3

heb ik hier staan, denk dat ik dat mischien doe met een klein laagje choco

even langs ah

4

bij bokkenpootjes had ik laatst kersenvlaaivulling... om te smullen

groeten, Bianca
TAART in huis

5

hier vorig weekend proef paasei bokkenpootjes-room, advocaatroom, afsmeren met de advocaat room, dun laagje marsepein en dan gesmolten pure choco(70% of meer met een beetjes slagroom en crisco) als laag over het geheel
was mmmmmmmmmmmm

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

6

doe je dan zwitserse room met daardoorheen bokkenpootjes? i.p.v. slagroom?
ik heb nog een bakje room in de vriezer staan

had hier eens gelezen dat je dat ook kon invriezen wat je over had

7

Ik heb dit keer gewone slagroom(met klopfix) gebruikt maar ook al eens met creme fraiche(ook met klopfix) gedaan vond ik zelf nog lekkerder.
Wel had ik de bokkepootjes heel fijn gemaakt in de blender, bijna poeder/
Met zwitserse room heb ik (nog) geen ervaring, lijkt me wel een smakkelijke combi.
Even kijken en proeven na het ontdooien of de room nog goed is en gewoon proberen?

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

8

creme fraiche, is dat niet heel zuur?? vind het erg gewaagd klinken..

ik ga straks maar eens slagroom halen, en mischien chocola smelten, en dat als knapperig laagje doen, met jam

ik heb 3 lagen, doe er dan 2 bokkepootjes, en denk 1 van de knapperige chocola met jam

afsmeren met botercreme en marsepein en dan leuk paasdecoreren

9

Ik ga vandaag mijn allereerste taart maken. Ik vul hem met de bokkenpootjescreme en ik heb van magere kwark en saroma een caramelkwark gemaakt. Inbinden met gelatine. Dus ik ben heeeeeeeeel benieuwd!

10

Bokkepootjescreme met een dun laagje lemon curd, zeer verfrissend.

liefs Saskia
Elke dag is een cadeautjes, pak het uit.

11

hij is gevuld, ik heb een boltaartje met 3 lagen.
bb room en wat slagroom en daardoorheen de bokkepootjes, dit op de onderste en bovenste laag, en de middenste laag heb ik gesmolten chocola gesmeerd, hard laten worden, en daarop 4 vruchten jam
benieuwd hoe het morgen smaakt

12

noura schreef:

bb room en wat slagroom en daardoorheen de bokkepootjes, dit op de onderste en bovenste laag, en de middenste laag heb ik gesmolten chocola gesmeerd, hard laten worden, en daarop 4 vruchten jam

misschien een hele domme vraag van me... maar hoe lang duurt het voordat de chocolade weer hard is en je verder kan met je taart?

groeten, Bianca
TAART in huis

13

Post schreef:
noura schreef:

misschien een hele domme vraag van me... maar hoe lang duurt het voordat de chocolade weer hard is en je verder kan met je taart?

Dat duurt maar heel even, je kunt voor zo'n laagje knapperige chocolade het beste een "spinnenweb" trekken van chocoladedraadjes met een vork of iets dergelijks, dan droogt het eigenlijk gelijk en dan heb je ook geen "dikke, harde" plak er tussen liggen van de chocola. Maar je kunt het ook heel dun smeren als je dat prettiger vindt, maar beter geen dikke laag gieten.

Sukses!

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"

14

lara ik heb wel lekker dik gesmeerd, en dit was waanzinnig lekker, zeker in combi met de 4 vruchtenjam. iedereen had toen ze vol zaten van het paas eten nog wel trek in een 2e stuk taart, dus dat zegt wel wat.
mijn moeder zei al als grap, ze vinden jou taart lekkerder dan mijn paaseten

ik vond het een waanzinnig lekkere combi

het word overigens snel hard hoor, hier een kwartiertje in de koeling en het was goed