Onderwerp: sugarcraft gun
Ligt het aan mij of aan de 'gun' maar als ik uit fondant de dunste sliertjes wil hebben dan knijp ik me het apezuur.
gebruik ik het verkeerde spul of moet ik iets door de fondant doen zodat het makkelijker te persen is?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » sugarcraft gun
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ligt het aan mij of aan de 'gun' maar als ik uit fondant de dunste sliertjes wil hebben dan knijp ik me het apezuur.
gebruik ik het verkeerde spul of moet ik iets door de fondant doen zodat het makkelijker te persen is?
heel kort in de magnetron, niet te veel tegelijk, zo'n 15 sec. dan snel doorkneden en gauw in the gun, werkt perfect. je moet wel iedere keer deze handeling herhalen, want je kunt maar klein beetjes tegelijk doen, maar is volgens mij het beste manier.
Beetje crisco of plantaardig frituurvet.....
He, wat grappig dat ik dit lees. Ik had de zoekfunctie ook al gebruikt en was eigenlijk tot de conclusie gekomen dat het met fondant bijna niet gaat. Dat je er marsepein in moest gebruiken.
Maar ik kan dus toch weer aan de slag.......zonder blessures. Want ik vond het wel heel erg zwaar. Oke, ik wilde ook gelijk het dunste sliertje maken.
ik heb sinds kort de sugargun, gebruik altijd MMF en heb dat probleem
niet gehad, het enige wat ik gedaan heb is de MMF goed doorkneden.
Ik heb de sugar gun vandaag binnen gekregen en ga straks meteen proberen. Ik doe m'n marsepein bijna altijd kort in de magnetron, werkt veel soepeler. Tip van de crisco is ook een goeie!!
Doei doei
Ik heb zojuist voor de eerste keer de sugargun gebruikt.
En vind het jammer dat ik dat geweldige ding niet eerder heb gekocht.
Ik heb de fondant met een beetje crisco gekneed, en wolla, er kwam een perfect sliertje eruit.
Zonder dat ik geweld moest gebruiken
Met fondant vond ik het ook stukken moeilijker gaan als met marsepein. Dus uitgeprobeerd met crisco en magnetron, inderdaad; gaat stukken beter.
O mensen, wat gaat die sugargun vandaag licht. Met de magnetron (oke, niet te lang juffertje ongeduld) en bijna geen crisco heb ik nu hele mooie sliertjes!!
En dat kwam even goed ut want nu heb ik mijn boobies kunnen redden. Mooie randjes erlangs maakt het toch af.
Ik heb er gister een gekocht. Nu zeiden ze bij de winkel. Doorkneden met vet/ crisco en daarna even door het aardappelzetmeel halen. Dan schijn je het er zo uit te krijgen. Maar ik lees er hier nergens wat over. Begin alweer aan mezelf te twijfelen
Ik heb er gister een gekocht. Nu zeiden ze bij de winkel. Doorkneden met vet/ crisco en daarna even door het aardappelzetmeel halen. Dan schijn je het er zo uit te krijgen. Maar ik lees er hier nergens wat over. Begin alweer aan mezelf te twijfelen
Aardappelzetmeel klinkt mij weer heel droog in de oren. Daar wordt het toch niet zachter van?
Maar je kan het altijd proberen (heb zelf nooit aardappelzetmeel in huis geloof ik). Maar de magnetron werkt super.
O mensen, wat gaat die sugargun vandaag licht. Met de magnetron (oke, niet te lang juffertje ongeduld) en bijna geen crisco heb ik nu hele mooie sliertjes!!
En dat kwam even goed ut want nu heb ik mijn boobies kunnen redden. Mooie randjes erlangs maakt het toch af.
Fijn dat ik niet de enigste was met dit probleem en inderdaad die sliertjes langs een bustier of bikini zijn de kers op de taart zeg maar Bedankt voor de tips
groetjes Riette
de kers op de tiet
Maar ook op de taart Op de taart/tiet eigenlijk!!
kan ik zo'n sugargun ook online ergens kopen??
Webshop....
Nu weet ik zeker dat ik er een wil hebben. Bedankt!
Dat aardappelzetmeel is om de zijkant van het stukje dat je in de sugargun doet mee `in te smeren` zodat het schoonmaken van de gun wat makkelijker gaat...
Dus eerst doorkneden met frituurvet-crisco, dan een rolletje maken zodat het in de gun past, dat even door wat aardappelzetmeel rollen en bij de schoonmaak hoef je niet te peuteren.
Eerst wat crisco/trex door de fondant kneden, zodat het goed soepel is.
Dan het worstje even bepoederen met aardappelzetmeel, hierdoor plakt het niet aan de binnenkant van het pistool. Op een zakdoek wat aardappelzetmeel doen en die dichtmaken met een zakjessluiter oid en daarmee kun je het worstje heel makkelijk bepoederen.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Taartdecoratie algemeen » sugarcraft gun