1

Onderwerp: bakvorm?

een beginneling hier:
kan iemand mij uitleggen HOE ik een mooi kapsel krijg??
welke vorm heb ik nodig en hoe krijg je de kapsels prima uit de vorm.......de mijne zijn lelijk ,gedutst,begrijp er weinig van HOE ik de perfecte kapsels krijg!
alvast veel dank

2

Re: bakvorm?

Tja, dat is lastig. Ik spray mijn vorm in met bakspray van Baukje. Vervolgens bereid ik het beslag voor zoals op de beschrijving. De oven voorverwarmen op 140. Vorm erin en dan op 180 zetten (zodat de temp langzaam naar 180 stijgt) en na 35 min eruit.
Ik heb wel gemerkt dat het juist invetten (niet te weinig maar vooral ook niet te veel) heel bepalend is.
Succes!

-*- Ieder moment is een taartmoment... -*- www.joyceschut.nl -*-

3

hoi toyce,
je spryed  hem in en kiep hem er dan zo uit???
ik heb niet gesprayed namelijk.....

4

En na het bakken en afkoelen draai je je baksel om. De onderkant wordt dan de bovenkant. De onderkant is vaak veel rechter en met minder butsen.

O, en als je baksel te hoog wordt, met een bolling, dan leg je er even een zware plank op zodat de bolling weer inzakt en recht wordt.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

5

krink196 schreef:

hoi toyce,
je spryed  hem in en kiep hem er dan zo uit???
ik heb niet gesprayed namelijk.....

Dan heb je hem toch wel ingevet met boter? Dat is eigenlijk hetzelfde, maar dan wat luxer. Makkelijker en sneller, zonder vieze handen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

ik had met een tissue ingewreven met bakboter , maar hij kwam niet uit de vorm...
bij jou kiept hij er pijnloos uit???

7

Ik vet in met zo'n silicone kwastje en vloeibare margarine. Kiepert er dan inderdaad zo uit.

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

ik ga het snel proberen!,thanks girls.

9

Dat is goed maar je moet ook de bak blik met bloem bestuiven want alleen met boter is niet genoeg of anders de bakspray gebruiken waar de boter en de bloem al samen zijn gemengd dat is ook een optie :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

10

Ik vet alleen met vloeibare bakboter in, geen bloem. En dan floept ie er zo uit...