Onderwerp: Verschil tussen stapeltaart en stapel bruidsstaart?
Ik had begrepen dat er een verschil is tussen het bekleden van een nromale stapeltaart en een bruidsstapeltaart...
Wie kan mij vertellen wat dat is?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Verschil tussen stapeltaart en stapel bruidsstaart?
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik had begrepen dat er een verschil is tussen het bekleden van een nromale stapeltaart en een bruidsstapeltaart...
De ene is voor een bruiloft en de ander niet
http://images.google.com/imgres?imgurl= … l%26sa%3DN bruidstaart
http://images.google.com/imgres?imgurl= … l%26sa%3DN
stapeltaart
ik denk dat dat het verschil is maar niet in bekleden
Huh? En wat is dan het verschil in bekleden volgens jou?
Een bruidstaart werd en bij sommige bakkers wordt eerst met een dun laagje marsepein bekleed en daarna overgoten met glazuur.
Sommige mensen (onder andere ikzelf) bekleden een bruidstaart met een dunne laag marsepein en daaroverheen een dunne laag fondant.
Het hangt er vanaf wat het bruidspaar wil.
met gewone taarten / stapeltaarten gebruik ik alleen fondant of alleen marsepein.
groetjes Francisca
Waarom zo moeilijk, dun marsepein en erover fondant? Kan je dan niet makkelijker marsefond gebruiken?
Nee niet als ik echt wit wil. Plus ik vind het mooier afgewerkt maar dat is een persoonlijke mening!! Ik weet dat er hier op het forum zijn die het met een dunne laag perfect glad krijgen.
Ik dus niet altijd.Daarbij heb ik het taartdecoreren op de engelse manier geleerd, twee dikke lagen van beiden elk 5mm:), niet te eten maar goed daar is het normaal.
groetjes Francisca
Nee niet als ik echt wit wil. Plus ik vind het mooier afgewerkt maar dat is een persoonlijke mening!! Ik weet dat er hier op het forum zijn die het met een dunne laag perfect glad krijgen.
Ik dus niet altijd.Daarbij heb ik het taartdecoreren op de engelse manier geleerd, twee dikke lagen van beiden elk 5mm:), niet te eten maar goed daar is het normaal.groetjes Francisca
Smeer je dan ook wat tussen de lagen, als plaklaag?
nee hoor! Je kan als je dat wilt een klein beetje alcohol over de marsepein smeren dan blijft de fondant echt plakken. maar ik heb nog geen problemen gehad.
groetjes Francisca
En de taart wordt dan niet te zoet ofzo, als je eerst een dun laagje marsepein doet en daarover fondant?
Die twee lagen dus eerst marsepein en daarna fondant is inderdaad de engelse manier van decoreren. Jaren geleden mijn eerste decoreer poging volgens een engels boek gedaan. Alles zelf gemaakt fondant en marsepein, was heel veel werk. En iedereen vond het veel te machtig. Moet zeggen zo'n dikke laag marsepein en fondant valt als een baksteen. Snap sinds dien wel waarom ze daar van die kleine stukjes taart serveren
Ja, wordt natuurlijk megazoet, maar dat schijnt te horen bij Engelse taarten, lekker zoet en zwaar!
Heeft
Heeft
Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.
Waarom zou je 2 dunne laagjes mmf doen, en niet 1 keer een dikkere laag?
Het kan wel hoor, maar lijkt me lastiger werken dan 1 dikkere laag.
Ik laat het bruidspaar altijd kiezen met een proeverij.
Hoef ik zelf lekker niet te denken.
Heeft
Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>
In het boek Sweet and Simple Party Cakes staat dat om een mooie strakke taart te krijgen dat je 2 lagen fondant moet doen over een taart. Dan krijg je hetzelfde idee als 1 laag marsepein en 1 laag fondant.
In het boek Sweet and Simple Party Cakes staat dat om een mooie strakke taart te krijgen dat je 2 lagen fondant moet doen over een taart. .
Echt waar? Maar wat is dan de toegevoegde waarde van die twee laagjes?
o ja en het verschil tussen een gewone stapel en een bruidsstapel is de prijs !!!!
o ja en het verschil tussen een gewone stapel en een bruidsstapel is de prijs !!!!
Vind ik ook onzin.
Als de taart verder hetzelfde is kost hij hetzelfde.
Marleen schreef:o ja en het verschil tussen een gewone stapel en een bruidsstapel is de prijs !!!!
Vind ik ook onzin.
Als de taart verder hetzelfde is kost hij hetzelfde.
ik ook, maar voor een bruidstaart worden idiote bedragen gevraagd
Ja inderdaad soms wel ja..
Soms kijk ik op de site van iemand (kan zo uit mijn hoofd niemand noemen, zou ik ook niet netjes vinden) en dan zie ik dat een bruidstaart minstens twee keer zo duur is als dezelfde taart zonder 'bruids-' ervoor! En dan moet je de proeverij ook nog apart afrekenen..
misschien gekke vraag hoor, maar bij bovenstaande foto's zie je dus dat bij de bruidstaart de gaten in de taarten (van de standaard) Hoe doen jullie dat dan?? Prikken jullie de standaard er gewoon doorheen?? (hier beginneling qua stapel en bruidstaarten he)
Daarbij heb ik het taartdecoreren op de engelse manier geleerd, twee dikke lagen van beiden elk 5mm:), niet te eten maar goed daar is het normaal.
groetjes Francisca
Smaken verschillen hoor. Ik vind het nl wel lekker maar ben dan ook een zoetekauw. Ook de fruitcake (met een dubbel laag bekleding, geen 1cm dikke laag hoor) vind ik heerlijk! En het bekleed idd een stuk strakker!
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Verschil tussen stapeltaart en stapel bruidsstaart?