1

Onderwerp: taartje voor 2 personen...

Er komen een aantal speciale dagen aan voor manlief en mij (begin van onze relatie, onze huwelijksverjaardag...) en dat zijn nu goede uitvluchten om eens iets kleins te proberen ;) (je kent ze allemaal wel, alle mogelijke kansen met beide handen aannemen om toch maar nog iets te kunnen maken :lol: )

Maar het zou dus echt puur voor manlief en mij zijn ook... een klein taartje voor 2 personen om 's avonds gezellig op te eten terwijl we een filmpje kijken ofzo.

Nu vraag ik mij af hoeveel ingredi

2

Re: taartje voor 2 personen...

Misschien een leuk minibolletje maken van een Blanda 12cm schaaltje? Gaat 50 gram mix in :)

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

3 Laatst bewerkt door Repelsteeltje (09-04-2009 22:01)

Bakvormen heb ik veel te veel van, oeps! In alle maten en soorten... (behalve tulbanden, daar ben ik enorm hard naar op zoek nu!)

Het is meer de hoeveelheid bloem en suiker etc... dat ik zoek *bloos*
Ik heb de gewoonte om altijd genoeg eten voor een heel leger te maken!

4

Wat is je kleinste bakvorm dan? ;)

http://www.cookstore.be/modulefiles/products/products/source/709_set-van-2-ramekins-vintage-lichtblauw-typhoon_nl.jpg

Deze! 9cm doorsnede
LOL!

6

O wat een liefies :+
Die zijn dus kleiner dan een boltaartje; ik zou mix met 50 gram maken (50 gram mix, 40 gram ei, 5ml water) en dan 3/4 vullen - kun je er twee vullen en dan eentje voor de volgende keer in de vriezer ;)

gho, dan blijf ik moeilijk doen, LOL!
Het eerste kleine taartje wil ik in Hartvorm en het 2e wou ik een paar lippen van maken :P
Dus bolvormen zijn zowiso al niet wat het moet zijn.
Maar 50 gram zou genoeg zijn?
Ik gebruik nu wel geen mix, maar gewoon bloem, suiker en noem maar op... (ik wou gisteren wel bestellen, maar ik zag dat er tot 14 april geen meer worden verzonden en het eerste is voor die dag ;))

8

Ik zeg niks :x  :D

Maar dan heb je hier waarschijnlijk wel wat aan, dit komt uit de FAQ:

Heb je een afwijkende vorm? Bepaal de inhoud door er water in te doen en meet de hoeveelheid water af. Ook wanneer je geen biscuitmix gebruikt, kan je zo de ingredi

Ja, ik had het gelezen daarstraks *bloos*

Berichten [ 9 ]

Pagina's 1

Log eerst in inloggen or registreren om te reageren

DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » taartje voor 2 personen...