1

Onderwerp: Grote hoeveelheden kleuren

Hallo,

Hoe kleuren jullie grote hoeveelheden fondant/marspein en hoe zorg je ervoor dat je geen kleurverschil krijgt?
Ik heb een Kitchenaid (bijgenaamd Kitty), tot hoeveel kan zij per keer kleuren?

Dank je wel!!

2

Re: Grote hoeveelheden kleuren

Ik verwarm de marsepein/fondant eerst in de magnetron, zodat ie lekker soepel is. Ik heb gisteren 500 gram ineens gedaan met mijn Krups en dat ging goed.
Ik zou gewoon ff kijken wat jouw Kitty aan kan met een bepaalde hoeveelheid en dan daarna opvoeren. Als tie begint te stuiteren is het teveel  :lol: ;)

Om kleurverschillen te voorkomen kun je bijvoorbeeld eerst wat kleinere hoeveelheden laten kneden en dan die paar bij elkaar zelf nog ff doorkneden?

Groetjes van Carina
http://www.taartwerk.nl

3

Nooit meer dan een kilo tegelijk gekleurd, maar dat doe ik gewoon met de hand en in 1 keer.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

Ik moet voor mijn bruidstaart van 4 lagen denk ik iets van 3 a 4 kilo marsepein kleuren dus dat wil ik liever niet met de hand doen. Maar dan kan ik het dus t beste per 500 gr in Kitty gooien en elke partij weer met een andere partij door elkaar mixen net zo lang tot je een grote dezelfde gekleurde berg marsepein hebt.
Kitty gaat hard moeten werken!

5

volgens mij ben je dan nog langer bezig dan met het zelf kleuren :S
ik kleur alles met de hand ... veel sneller en ben veel te bang dat mijn kitchen aid het dan mischien wel zou begeven :S

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

6

Ow, dat willen we natuurlijk ook niet. Maar 4 kg marsepein kleuren met de hand lijkt me niet echt een pretje.

7

Haha, nee dat lijkt me niet zo fijn. Ik heb gisteravond een kilo marsepein groen gekleurd en daar ben ik zo'n 3 kwartier mee bezig geweest!

8

3 kwartier?
zo zeg
nou moet ik zeggen ik gebruik altijd fondant
even in de magnetron en 5 kilo is zo gekleurd hoor geen probleem :D

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

9

Veeeeeertje schreef:

Haha, nee dat lijkt me niet zo fijn. Ik heb gisteravond een kilo marsepein groen gekleurd en daar ben ik zo'n 3 kwartier mee bezig geweest!

Zo hee!! Nee, dan is het onbegonnen werk. Bij mij gaat dat gelukkig een stuk sneller.

Maar Irene, als je 4 kilo van 1 kleur moet hebben is het dan misschien makkelijker om het gekleurd te bestellen?

10

tja gekleurd is wel duurder dan blank, maar is misschien wel de moeite waard.  ik kleur mijn marsepein in mijn broodbakmachine, gaat geweldig

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

11

Ik moet zeggen dat ik alles altijd met de hand kleur, zojuist nog 2

Gr. Martine, Mijn taarten zie je op    klik-hier-maar         of-hier

12

kan je echt kleuren in de keukenmachine?

13

kan je ook kleuren met de kenny patisier?

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

14

Ik kleur alles met de hand... Ben ook vel t bang dat mijn machine het daardoor begeeft hoor....
Als ik echt een hele grote hoevelheid moet doen....Dan doe ik het dus in de kleur bestellen ....

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

15

Sommigen doen het wel en sommige anderen hebben hun keukenmachine ermee kapot gekregen. Ik heb een Kennie maar ik waag het er niet op.

16

Mijn Kennie wil ik er niet aan wagen... .Maar ik ben wel heel benieuwd naar kleuren met de broodbakmachine (gebruiken we toch nooit....) Kan iemand daar iets meer over vertellen???

Enjoy!

17

rosajati schreef:

Mijn Kennie wil ik er niet aan wagen... .Maar ik ben wel heel benieuwd naar kleuren met de broodbakmachine (gebruiken we toch nooit....) Kan iemand daar iets meer over vertellen???

nee mijn keukenmachine wil ik er ook niet aan wagen, maar mijn broodbakmachine kan het heel goed aan. ik maak de marsepein wel eerst in brokjes, beetje verpulveren zeg maar en zet hem op kneden. de machine verwarmt hier ook een beetje zelf bij dus je marsepein word dan gelijk wat zachter. zodra het een grote mooie bal is geworden is hij klaar en waanzinng egaal.

tja hij kan ook alle zware degen aan om brood te bakken dus waarom geen marsepein he!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

18

christol schreef:
rosajati schreef:

nee mijn keukenmachine wil ik er ook niet aan wagen, maar mijn broodbakmachine kan het heel goed aan. ik maak de marsepein wel eerst in brokjes, beetje verpulveren zeg maar en zet hem op kneden. de machine verwarmt hier ook een beetje zelf bij dus je marsepein word dan gelijk wat zachter. zodra het een grote mooie bal is geworden is hij klaar en waanzinng egaal.

tja hij kan ook alle zware degen aan om brood te bakken dus waarom geen marsepein he!

hmmm dat is nou jammer dat ik die van mij via marktplaats verkocht heb...

Ben je benieuwd naar mijn nieuwste taarten/cc's Neem dan hier een kijkje: www.suikermieke.nl

19

Haha ik dus nog niet (waren het wel van plan....). Zal vast hetzelfde werken voor fondant... Het proberen eens waard bij grote hoeveelheden. Bedankt!

Enjoy!

20

ik ben favoriet van het kopen van reeds gekleurde pasta!

21

Bruidstaart word ivoor en die hebben ze niet voorgekleurd. Denk dat ik mn vriend maar aan t werk zet, die heeft meer spierballen!
Bedankt voor het meedenken!

22

kitchen aid gebruik ik er wel gewoon voor! als je 'm gewoon op laagste stand zet kan er weinig gebeuren!
succes!

groetjes,
Marije

23

irene84 schreef:

Bruidstaart word ivoor en die hebben ze niet voorgekleurd. Denk dat ik mn vriend maar aan t werk zet, die heeft meer spierballen!
Bedankt voor het meedenken!

Er bestaat wel voorgekleurde ivoorkleurige fondant, van Icecraft.
Heb alleen hier al meerdere keren gelezen dat icecraft een ramp is om mee te werken, maar goed, je kunt het proberen.

24

Of marsepein gebruiken? Of ben ik nu heel naief aan het denken?

25

Gewoon ongekleurde marsepein bedoel je?? Hmm, daar had ik nog niet aangedacht.
das idd best ivoor! Niet naief, goed idee!!