1 Laatst bewerkt door Hertje (07-03-2010 00:39)

Onderwerp: 3D egg pan van Wilton: hoeveel erin en hoelang bakken op welke temp.

Wie o wie kan deze beginner helpen aan info over:
de hoeveelheid biscuitdeeg
(of makkelijker: verhoudingen en hoeveelheden Funcakemix of Soeziemix voor biscuit)
en de baktijd met oventemp (hetelucht?) voor de 3D egg pan?

Ik kom er via Google of 'zoeken' op dit forum niet achter en de hebshop heeft wel een link naar de Wilton site, maar daar staat dit net niet op. Wel heel veel tips om het ei te versieren.

Een aardige buurman gaf mij vandaag de 3D eggpan te leen om een snelle paastaart te maken. Maar hij weet verder ook niet meer hoe en wat en is het bijbehorende boekje kwijt.
Wie weet het wel? Alvast bedankt voor je reactie! :)

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

2

Re: 3D egg pan van Wilton: hoeveel erin en hoelang bakken op welke temp.

Je moet even meten hoeveel water erin je pan gaat. Dit dan weer meten met een wel bekende pab/blik onder de tabellen hier links en dan rekenen.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

3 Laatst bewerkt door inge h (09-04-2009 19:13)

bij de handleiding van het ei staat dat je voor een heel ei beter een poundcake mix te gebruiken, voor de stevigheid, bisicuit heb ik nog niet geprobeerd, hier de handleiding bij wilton voor het ei , let op dit is een pdf bestand

voor een halve heb ik poundcake verhouding 250\5 eieren gebruikt, maar ik heb maar een handmixer dus het kwam niet helemaal goed in de vorm omhoog
morgen weer aan de slag en dan maak ik het beslag in 2 kleinere porties(voor 1 helft)
60 minuten op 160 graden, na een minuut of 50 prikken of het gaar is
mijn proefei was iets te vroeg maar smaakte er niet minder om
hier voor mijn proefei van afgelopen weekend

als je toch biscuit wil proberen dan denk ik dat je met de standaard beschrijving op je funcakes mix toch heel ver komt met in iedergeval half ei(2/3 vullen)
baken net als gewone biscuit mix maar even prikken vanaf een minuut of 20 althans dat zou ik proberen
succes

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

4 Laatst bewerkt door Hertje (09-04-2009 19:40)

Dank voor jullie snelle reacties.:)
Ik hoop er morgen mee aan de slag te gaan, begin dan met 2 helften apart met poundcakebeslag of Funcake biscuitmix. Ook ik heb een handmixer.
Leuke website en leuk proefei trouwens, Inge! Hoe heb je die buitenste choc laag over marsepein gekregen?

5 Laatst bewerkt door inge h (09-04-2009 19:54)

Dank je wel, vandaag zelf eindelijk een stukje op en het smaakte eigenlijk lekkerder dan ik had verwacht ;)
Gewoon gesmolten choc(2 repen cote d'or - 86%) met een schepje crisco en wat slagroom en gieten maar, smeren met een spatel. Ik heb het roostertje van de combimagnetron gebruikt met een bord eronder.
Moet wel zeggen dat op het bord na afloop weer een reep chocolade lag volgens mij.
Ik heb het nu op een gewone cakevorm zonder crisco en slagroom gedaan (wel weer een laagje marsepein eronder) maar dat is nu al gekraakt jammer genoeg, enfin tis voor de familje dus eten doen ze toch wel ;)

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

6

Lekker zeg! Weet jij of de chocolade ook over een laag fondant kan i.p.v. over de marsepein. Of smelt de fondant dan?