1

Onderwerp: vraagjes over strik (howto tartacadabra)

Hoi,
Ik wil van de week een strik gaan maken volgens de howto van tartacadabra (http://www.tartacadabra.nl/howtos/strik.html) en heb daar nog wat vraagjes over.
Kun je fondant op dezelfde manier als marsepein kleuren? (heb nog niet met fondant gewerkt)
Hoeveel fondant heb ik ongeveer nodig voor een strik zoals in 't voorbeeld?
De tylose, moet ik die gewoon afwegen en erdoor kneden?
Overige tips zijn ook welkom!
Jullie kunnen me vast wel (weer) helpen, alvast bedankt!

Groetjes, Diana

Groetjes, Diana

2

Re: vraagjes over strik (howto tartacadabra)

Ik kan je allen helpen met de vraag over kleuren. De strik heb ik nog niet gemaakt.
Fondant kan je op dezelfde manier kleuren als marsepein. Alleen de kleuren worden iets anders, omdat fondant van zichzelf een andere kleur heeft dan marsepein. Dus als je fondant en marsepein in dezelfde taart wil gebruiken met dezelfde kleur dan zal dat niet lukken.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

ja hoor,fondant kun je hetzelfde kleuren als marsepein.

Als je precies de strik wil namaken heb je niet heel erg veel fondant nodig omdat je 6 stroken van 23 cm hoeft te maken en verder een beetje nodig hebt voor de cirkels.

Wil je de strik groter maken, heb je uiteraard meer lussen nodig dus ook meer fondant.

De tylose moet je inderdaad er doorheen kneden.

Ik hoop dat er wat aan hebt.

Succes!

5

Tylose niet afwegen, gewoon een theelepeltje door de fondant is genoeg.

6

Ik heb een kilo fondant gekocht, kan iemand misschien zeggen hoeveel ik ongeveer moet kleuren voor de strik?
Dat een kilo teveel is begrijp ik, maar heb verder geen idee, 300 gram, 400, 500,600? wie helpt me een beetje op weg?
Alvast bedankt!
Groetjes, Diana

Groetjes, Diana

7

Denk dat je niet eens 200 gr nodig hebt. Ik doe strikken zonder tylose, gewoon de lussen een nachtje laten drogen en uitharden, gaat (tot nog toe) prima.

Liefs Sannie
Droom niet alleen van grootse dingen, maak ze waar!

8

Marsepein kleurt wel donkerder dan fondant.....
Marsepein kleurt ook nog na als je het laat rusten....;)