26

Re: Dr. Oetker Saroma pudding gebruiken als vulling???

En als ik nou eens de caramel saroma met volle kwark meng en dat als vulling gebruik icm de bokkenpootjes creme? Alles binnenstaarts houden door een dijkje botercreme (die ik met cacao op smaak breng) te spuiten?

Marion schreef:

En als ik nou eens de caramel saroma met volle kwark meng en dat als vulling gebruik icm de bokkenpootjes creme? Alles binnenstaarts houden door een dijkje botercreme (die ik met cacao op smaak breng) te spuiten?

Yep.

28

hihi, maar denk je dat het zou kunnen? De saroma mixen met volle kwark?

29

Martinique schreef:

IK gebruik deze vulling regelmatig. Maarrrr ik vervang het water door slagroom.
Heerlijk, ook als gewoon toetje. Het wordt dan een bavarois.

Je zou de hele 500 ml kunnen vervangen door slagroom, maar dan wordt ie erg stijf en machtig;-)
Ik doe meestal een beker slagroom en een beker melk.  Opstijven in de koelkast zoals je normaal ook doet. Geen natte taarten en een heerlijke vulling!!!

Zo doe ik dat ook altijd.

Groetjes, Elly

30

Ik las het ja, maar het lijkt me met kwark zo lekker. Ik ga het gewoon proberen. Tip van HArmien is om er gelatine in te doen, dan blijft het stijf.

31

ik wil het wel eens proberen met de botercreme. Alleen moet ik dan 1:1 botercreme gebruiken? (ik gebruik geen mix, maar poedersuiker en boter nl.) Of een andere verhouding?
Die 1:1 gebruik ik voor afsmeren en dijkjes normaalgesproken. Mss zijn voor een vulling andere verhoudingen nodig??

32

Hi Rainbow,
Je hebt gereageerd op een heel oud topic ;) !

Je kunt saroma als poeder ook gebruiken in de botercreme, bijvoorbeeld de mix uit de webshop (van Funcakes ofzo).

In mijn 1:1 botercreme heb ik 'm nog nooit gebruikt, maar zal ongetwijfeld ook kunnen. Deze is inderdaad geschikt voor afsmeren, de eerstgenoemde om te vullen.

Het is een beetje lastig, maar ze noemen ze beide hetzelfde. Succes ermee!

33

ik heb de banaan in mijn 1 op 1 bc gebruikt en het was erg lekker....  :Y