1

Onderwerp: vraagje over wat te doen?

Ik wil voor de paasdagen gaan proberen om taartjes te maken.
nu heb ik net alles uit de webshop gekregen.
maar nu mijn vraag als ik de biscuit vanavond of morgen bak moet ik ze dan nog invriezen en dan zaterdag eruit halen en vullen bekleden en dan savonds decoreren.
of hoe kan ik het beste nu doen?

ik heb al weer een hele tijd niks gebakken dus het is weer effe wennen

Groetjes Inge

2

Re: vraagje over wat te doen?

Hallo Inge,

Ik zou de biscuit morgen bakken, een nachtje in de koelkast laten staan en dan zaterdag vullen en bekleden. Dan is het taartje lekker vers en het gaat niet kruimelen met snijden !
Succes !

3

Ik zou bakken wanneer je tijd hebt en dan na afkoelen de vriezer in. Dan heb je em met versieren zo vers mogelijk. Gewoon een uurtje voor versieren uit de vriezer halen.

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

4

mag ik ook even wat vragen dan???? is het beter om de taart nou meteen na afkoelen te decoreren of kun je beter een daje eerder bakken? want ik lees hier over kruimelen, kruimelt het erger als het heel vers is???

5

Ik gooi de biscuit nooit in de vriezer. Ik bak, laat hem goed afkoelen en ga vullen en decoreren.
Toevallig had ik vorige week een biscuit gebakken en wel in de vriezer gegooid omdat ik het verschil wel eens wilde zien. Nou ik vind het net zo veel of weinig kruimelen. Het was een racthoekig apesel van 30 bij 25 en ik kreeg hem de eerste keer niet eens doorgesneden omdat hij nog niet ontdooid was. Dat vond ik dus weer een nadeel.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

6

ik doe het op allebei de manieren. als ik een keer tijd heb dan bak ik de kapsels en dan vries ik het in. MAAR meestal maak ik het helemaal van begin tot het einde in 1 dag en dan invriezen.

wat het kruimelen betreft is het zo dat als het in de vriezer is geweest het minder kruimelt met doorzagen en afsmeren, maar ik zaag altijd rustig en dan heb ik geen last van kruimels. Maar je kunt voor de zekerheid een 15min. in de vriezer doen en dan pas doorzagen en afsmeren.

7

Ik bak altijd de biscuit een dag eerder. Ik doe nooit een taart in de vriezer. Een nachtje koelkast is ook goed tegen kruimelen.