1

Onderwerp: Bruidstaart veilig stellen

Beste mensen,

Binnenkort moet ik een bruidstaart maken voor mensen die hier anderhalf uur rijden vandaan wonen. De broer van de bruid neemt de taart mee.

Nu heb ik een e-laags taartstandaard gekocht met een stalen "pilaar" in het midden. Kan ik het zo doen dat ik de taarten alvast op de plateaus zet en de pilaar in het midden bevestig en de taart dan vervolgens zo meegeef?

Of kan ik de toren opbouwen op de bovenste taart na? Zodat ze alleen nog het bovenste taartje op de standaard hoeven te zetten? En dan zorgen dat er afgeplakt is van boven naar beneden zodat er nooit iets af kan vallen?

Wat is jullie ervaring?

Life is like a box of chocolates, you never know what you're gonna get ...

2

Re: Bruidstaart veilig stellen

Ik heb hier geen ervaring mee, dus hele goede tips heb ik niet voor je. Maar ik zou het zelf niet aan durven om iemand op deze manier een bruidstaart mee te geven.
Ik zou heel bang zijn dat de taarten er vanaf glijden :P

Groetjes Laura!

3

nou ik vind het wel een risicoo zo'n afstand. ik zou zoiezo  niet alle drie de taarten erop zetten zeker de bovenste niet!

kunnen ze hem zelf niet in elkaar zetten als je die broer uitlegt hoe het werkt
en  denk dat ze zaal waar ze het houden ook wel weten hoe je een taartstan daart inelkaar zet.

succes ermee hoop dat je de juiste manier vind

4

als ik een bruidstaart op standaard vervoer dan zet ik de taarten op de juiste laag en schoef ik de daaruitstekende palaar er vast in.
Zo zet ik ze dan stuk voor stuk in de dozen. Het mooie is dat dan niemand je doos dicht kan duwen en je vlinders kan pletten mochten die erop zitten. :lol:
Daar heb ik van geleerd. :D
ter plekke schoef ik de rest op elkaar en zet het toptaartje erop. :)
Moet lukken hoor, even goed uitleggen.

5

wendy schreef:

als ik een bruidstaart op standaard vervoer dan zet ik de taarten op de juiste laag en schoef ik de daaruitstekende palaar er vast in.
Zo zet ik ze dan stuk voor stuk in de dozen. Het mooie is dat dan niemand je doos dicht kan duwen en je vlinders kan pletten mochten die erop zitten. :lol:
Daar heb ik van geleerd. :D
ter plekke schoef ik de rest op elkaar en zet het toptaartje erop. :)
Moet lukken hoor, even goed uitleggen.

Huh, wat voor standaard heb jij dan? Want bij mij kan je alleen de pilaar er op schroeven als je de volgende er ook op schroeft. Zeg maar pilaar op pilaar, en de bovenste moet dan een dopje op geschroefd worden...
Ik vind dat wel onhandig, want ik kan dan niet de taarten in dozen meegeven, want het is best wel een gedoetje, dat schroeven in de taart (want dat zie je dus niet dan).

Mijn website: Presentaart

6

Hallo Janet,

Deze vraag hoort niet thuis in de babbel, maar in de vragenrubrieken, dus heb ik hem verplaatst :)

Gestapeld meegeven is geen goed idee vrees ik, veel te veel risico op instorten bij een noodmanoevre. Los in dozen die klem staan in de achterbak is het veiligst. Maar dan wel met een hele goede stapelinstructie (en een beetje een handig en zorgvuldig persoon...)

Eigen taart is goud waard! ;)
Klik HIER voor mijn linksite allesovertaart.nl met how to's en HIER voor links van medebaksters!