1

Onderwerp: Kleur verkrijgen

Hallo mensen!
Even een vraagje.
Afgelopen weekend heb ik mijn eerste taart gemaakt. Ik heb hiervoor de witte fondant van RegalIce gebruikt... Erg fijn spul! Ik heb dit gekleurd met kleurstof van Wilton.
Nu wil ik graag weten, hoe doen jullie het met kleuren van de fondant?
Kopen jullie kant en klare kleuren en mengen jullie die tot het gewenste resultaat?
Of kleuren jullie zelf met kleurstof, van bijvoorbeeld Wilton?
En waarom doen jullie het zo?
Alvast bedankt!
Jorsum
P.S. mijn eerste taart staat in de taartenparade!

2

Re: Kleur verkrijgen

Hoi,

Ik gebruik bijna altijd marsepein, en die kleur ik zelf met kleurstof.  Beetje meer voor een donker kleurtje, beetje minder voor een lichtere vatiatie.

groet,

Mary

3

Hallo Mary,
Ik gebruik i.v.m. allergie geen marsepein maar fondant!
Bedankt voor je reactie!
Jorsum

4

ik gebruik altijd fondant of mmf, en bepaalde kleuren koop ik al gekleurd t.w. Rood, Zwart omdat die vaak moeilijk te kleuren zijn tenzij je speciale kleur heb. er is 'extra red' en 'extra black' ik heb ze in huis maar nog niet gebruikt, omdat ik liever die 2 kleuren gekleurd koop. verder koop ik de chocolade bruin ook altijd kant en klaar, die is ook erg lekker, chocolade smaak.

Ik kleur de marsepein/fondant waarmee ik de taart bekleed altijd zelf, vind de kleuren dan gewoon mooier. Maar als je veel versieringen/boetseersels maakt is 't soms wel makkelijk om een paar kant en klare pakjes te hebben, scheelt natuurlijk wel een hoop kleurwerk ;)

'I love it when a cake comes together'

6

Ik kleur ook altijd zelf, maar rood en zwart zijn moeilijk. Marsepein is weer iets makkelijker te kleuren dan fondant, omdat deze zo wit is.

7

hallo,

hoe krijg je witte fondant heel donkerbruin?

groetjes

8

Evike schreef:

hallo,

hoe krijg je witte fondant heel donkerbruin?

groetjes

Ik kleur het wel eens met echte cacao. Je hebt ook kant en klare chocolade fondant meen ik.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

hoe krijg je de marcepein er zonder vouwen omheen ik had bij de eerste taart niet zo`n mooie gladde zijkant

10

Er staat volgens mij hiernaast een how to. Het is wat moeilijk zo even uit te leggen. Maar zonder smoother wordt het al moeilijk.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.