Onderwerp: mengkom als bakblik?
Ik heb de Kitchenaid K45. Nou dacht ik dat ik die mengkom best kon gebruiken als bakvorm voor een barbietaart... Iemand ervaring?
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » mengkom als bakblik?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb de Kitchenaid K45. Nou dacht ik dat ik die mengkom best kon gebruiken als bakvorm voor een barbietaart... Iemand ervaring?
Het lijkt op RVS en dat is hetzelfde als de Blanda bollen. Ik heb echter geen ervaring ermee.
Blanda schalen gaan goed in de oven, porseleinen vla bakjes ook, maar of ik de kom van een dure kitchenaid erin zou zetten ???????????
Nou ik zou het niet doen, daar is die kom te duur voor.Je kunt toch ook een tulband vorm gebruiken met een klein vormpje er op dan heb je ook meteen een gat om de Barbie er in te zetten.Een beetje fondant er in en Barbie staat lekker stevig.
Ga eens naar de Blokker, daar hebben ze metalen (halve bol) schalen die helemaal glad zijn van binnen. Ze hebben ze in twee maten. Staan waarschijnlijk niet bij de bakafdeling maar bij de serveerschalen. Ik gebruik ze zelf ook, en het werkt echt super. Om de bol wat hoger te maken kan je de bol nog op een schijf (met zelfde diameter als de bol) cake/biscuit zetten.
Dit soort bolvormen zijn ook bij IKEA te koop maar dan ook groter. De schalen van de IKEA hebben echter de ribbel aan de binnenkant, en bij die van de Blokker zit de ribbel aan de buitenkant. Met de ribbel bedoel ik het bovenste randje van de schaal dat is dubbelgevouwen. De kommen zijn dus verder wel glad van binnen.
Succes!
Bij de action hebben ze die ook 15 en 20 cm..moet ze alleen nog uitproberen maar hier hebben dat meerdere al gedaan
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » mengkom als bakblik?