Onderwerp: Mijn eerste taart
Nadat gisteren tot twee keer toe mijn biscuit mislukte (de eerste keer vergat ik de suiker, dat was dus gewoon stom, de tweede keer was hij te droog geworden), heb ik vanochtend maar gewoon een cake gebakken en deze verwerkt tot verjaardagstaart. Het werd noodgedwongen een stervorm want ik wou een niet al te groot taartje maken maar kon de bodem van mijn kleine springvorm nergens vinden... dit trouwens tot grote vreugde van de jarige, en uiteindelijk vind ik het ook een erg leuk taartje geworden. De jarige wenste uiteindelijk "een roze taart met rode hartjes" en dat is het geworden ook!

Hij is gevuld met koemelkvrije banketbakkersroom en frisse aardbeienjam (met minder suiker, erg lekker). Achteraf had ik misschien de room wel weg kunnen laten, maar hij was zo ook wel lekker. Jammer alleen dat de meeste gasten op het feestje er amper van aten, maar dat valt me zowiezo op: dat kinderen op feestjes eigenlijk maar weinig eten. Mijn kinderen eten wel altijd alles op op zo'n feestje, die genoten er dus ook van, en daar ging het natuurlijk om: een taart die de jarige kon eten!!!
Ik vond het decoreren erg leuk om te doen, dus ga het zeker nog eens doen. Komend weekend al, voor het grotemensenfeest!!!
groetjes, Willeke