1

Onderwerp: Paars paars

Hallo,

ik wil vrijdag een paarse taart maken met een witte strik met een zwart randje. Het zwarte randje is inmiddels al antraciet met een vleugje paars geworden omdat het zwart niet zwart wou worden :) Niet zo erg, deze kleur is ook mooi (wat is dat alleen dat het op de foto blauw wordt ipv grijs??)

Nu wil ik de rest dus paars, maar dan wel paars paars. Ik heb gisteren al een behoorlijke hoeveelheid Violet van Wilson door m'n fondant gekneed, maar het blijft wel erg lila...
Ik heb de color kit met 12 kleuren (deze), kan ik er eventueel blauw of rood door mengen om de kleur dieper en donkerder te krijgen? Of ben ik gedoemd tot een lila taart :P

2 Laatst bewerkt door yvonnep (08-04-2009 19:18)

Re: Paars paars

Hoi,

moet je even kijken naar deze site.
Staan een heleboel kleuren op die je mengt met de Wilton colours

www.candylandcrafts.com/colorchart.htm

veel succes!!
Groetjes Yvonne

Ze zijn mooi om naar te kijken.
Maar te lekker om te laten staan.

Met een klein beetje zwart erbij krijg je 'm misschien ook wat donkerder/dieper paars :) misschien even uitproberen met een klein stukje? succes!

'I love it when a cake comes together'

4

klein beetje blauw erbij doen :)

Groetjes Petra,
www.taartendecoratie.nl: de winkel voor al je taartspullen vind je in Ridderkerk!

5

Yvonne, interessante link! Helaas staat de paars die ik bedoel er niet bij.
LekkerTaartje, ben bang dat het met zwart grauw wordt richting grijs en het moet wel knallen :P
Maar ik ga een beetje blauw proberen op een proefstukje!

6

Blauw en rood wodt behoorlijk paars. Gewoon een kwestie van uitproberen.

Groetjes, Elly

7

Beetje blauw , krijg je wel een mooie kleur paars, maar gewoon uitproberen met klein stukje

8

Of gewoon voorgekleurde paarse fondant kopen??

Ik had zelf laatst ook een hele mooie paarse kleur gemaakt,van Violet,maar heb er Burgundy doorheen gedaan en toen werd het prachtig!!

10

Oe, ik heb Burgundy, dus dat ga ik proberen!!

11

Het is uiteindelijk gelukt met violet, burgundy en royal blue door elkaar :D

12

Toevallig, vandaag moest ik mega Mindy-paars maken, en inderdaad, met een vleugje Burgundy werd het prachtig !

Groetjes, Conny